سرویس بهداشتی و گردشگران در ایران

به گزارش تاسیسات نیوز، عده ای معتقدند که نبود سرویس های بهداشتی، مشکل چندانی ایجاد نمی کند و می توان از سرویس های بهداشتی مساجد به راحتی استفاده کرد. محمد نوروزی، فعال طبیعت گردی در این باره گفت: در هیچ کدام از تورهای ورودی که من هدایت کرده ام، گردشگران خارجی از نبود سرویس های بهداشتی و یا آلوده بودن آنها شکایتی نداشتند.

 

او افزود: برای استفاده از سرویس های بهداشتی می توان از مساجد استفاده کرد و طبیعت هم نیازی به سرویس های بهداشتی ندارد بلکه هرچه ساخت و ساز کمتری در آنها انجام شود، بهتر است. حتی در جاده ها نیز مساجد بسیار خوبی وجود دارند که می توان از سرویس های بهداشتی آنها بهره برد.

 

عده ای دیگر از نبود سرویس های بهداشتی به میزان کافی و با بهداشت مناسب شکایت می کنند و معتقدند گردشگری کشور با وجود چنین معضلاتی قادر به گسترش نیست. به گفته کارشناسان یکی از اولویت های گسترش گردشگری در کشور سرویس های بهداشتی هستند که برخی کشورها برای آن بودجه های کلانی در نظر گرفته است.

 

یعقوب امین زاده، مشاور گردشگری در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی اظهار کرد: یکی از مهمترین شاخص های رفاه و پیشرفت در هر مجموعه شهری، حوزه بهداشت عمومی است که یعقوب امین زاده، مشاور گردشگری در کمیسیون گردشگری اتاق بازرگانی نیز در این مقوله قرار می گیرند. اهمیت موضوع سرویس های بهداشتی به حدی است که در صورت کم توجهی می تواند از زمینه های اصلی خطرآفرین برای جامعه به شمار می رود.

 

• سرویس های بهداشتی که در کشورمان بی اهمیت تلقی می شوند، یکی از شروط اصلی برای توسعه گردشگری به شمار می روند و چه در زمینه افزایش رفاه اجتماعی و رضایت عمومی و چه در حوزه توسعه گردشگری خارجی نقش مهمی را ایفا می کنند، در حالی که برخی کشورها در حال ایجاد سرویس های بهداشتی در حجم بالا هستند.


از 1317 سرویس بهداشتی که در دولت های پیشین در دست احداث بود، هنوز 453 واحد به بهره برداری نرسیده اند. گویی مدیران و مسئولان کشورمان هنوز اهمیت این حوزه از زیرساخت های گردشگری و رفاهی را باور نکرده اند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

ایرانتاسیساتسرویس بهداشتیگردشگری
Comments (0)
Add Comment