سرمایه گذاری جدید جنجالی بیل گیتس افشاء شد

شرکت بلو فرونتیر،  سازنده سیستم های تهویه مطبوع یک سرمایه ۲۰ میلیون دلاری از بیل گیتس دریافت کرده است.
تاسیسات نیوز/ ترجمه/ مهندس نیره شمشیری: این شرکت سیستم تهویه مطبوعی ابداع کرده است سرمایش محسوس نقطه شبنم را با رطوبت گیری جاذب مایع ترکیب می کند. وقتی برق ارزان ترین یا تمیزترین مبع باشد، جاذب مجددا شارژ و ذخیره می شود و بعداً زمانی که برق کثیف یا گران باشد، برای تولید سرمایش به کار گرفته می شود.
این سیستم، بدون استفاده از باتری های مرسوم، تهویه مطبوع و ذخیره انرژی را در یک وسیله تلفیق می کند. گفته می شود این روش می تواندمصرف برق سیستم را انعطاف پذیر و قابل کنترل بسازد، طوری که تنها وقتی رخ می دهد که انرژی تجدیدپذیر بسیار زیاد باشد. همزمان، این انعطاف پذیری روی عملکرد دستگاه تهویه مطبوع تاثیری نمی گذارد و آسایش ساکنین ساختمان را نیز تامین می کند.
علاوه بر حذف استفاده از مبردهای با GWP بالا، گفته می شود سیستم بسته به اب و هوا و کاربری می تواند مصرف برق را تا ۵۰-۹۰ درصد کاهش دهد.
به گفته مسئولین پروژه، با توجه به اینکه سرمایش بخش قابل توجهی از مصرف انرژی جهانی را به خود اختصاص داده است و پیش بینی می شود بیشتر از مصرف برق گرمایش شود، این نوآوری می تواند اهمیت زیادی داشته باشد، چرا که سرمایشی با راندمان بالاتر و انعطاف پذیری بهتر فراهم کرده و سبب کاهش بار کلی و بهره گیری بهتر از انرژی های تجدیدپذیر شود.
نصب سیستم های آزمایشی در ساختمان های تجاری برای نیمه دوم سال ۲۰۲۲ برنامه ریزی شده و پیش بینی می شود در سال ۲۰۲۳ این سیستم ها بتوانند جایگزین واحدهای پشت بامی ساختمان های تجاری شوند.
بیل گیتسسرمایه گذاری بیل گیتسسرمایه گذاری در صنعت تهویه توسط بیل گیتس
Comments (0)
Add Comment