سامانه گرمایشی ۱۴ هزار کلاس درس استانداردسازی می شود

در زمان حاضر بخاری غیراستاندارد در هیچ کلاسی وجود ندارد اما استانداردها شعله مستقیم را در مدرسه ممنوع کرده و این طرح با قوت در حال اجرا است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی حوزه ریاست و روابط عمومی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور؛ حمیدرضا خان‌محمدی معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس این سازمان، در آیین افتتاح همزمان استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی ۹۵۰۰ کلاس درس، ضمن ارائه گزارشی از روند استاندارد سازی سامانه های گرمایشی و سرمایشی مدارس کشور، اظهار داشت: با توجه به افزایش سهم شرکت ملی گاز برای استانداردسازی کلاس‌های درس، سامانه گرمایشی ۱۴ هزار کلاس دیگر در سطح کشور استاندارد می‌شود.
وی افزود: طبق بررسی های بدست آمده اکنون چیزی به نام بخاری های چکه ای و خطر آفرین نداریم و تمامی مدارس از امکانات حداقلی مطمئن برخوردار هستند اما ما به این موضوع اکتفا نمی کنیم و استانداردسازی تمامی سامانه های گرمایشی کشور در اولویت اول و سامانه های سرمایشی نیز در کنار آن را در برنامه داریم که امیدواریم تا پایان برنامه هفتم توسعه به بخش اعظمی از این امر مهم جامه عمل بپوشانیم.
رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: با توجه به افزایش سهم شرکت ملی گاز برای استانداردسازی کلاس‌های درس، سامانه گرمایشی ۱۴ هزار کلاس در سطح کشور استاندارد می‌شود.
حمیدرضا خان‌محمدی تصریح کرد: سال ۱۳۹۲ در اثر آتش‌سوزی، تعدادی از دختران دانش‌آموز آسیب دیدند. در همین ارتباط اعتباری برای استانداردسازی کلاس‌های ناایمن به تصویب رسید. در زمان حاضر بخاری غیراستاندارد در هیچ کلاسی وجود ندارد اما استانداردها شعله مستقیم را در مدرسه ممنوع کرده و این طرح با قوت در حال اجرا است.
معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: سهم شرکت ملی گاز در پرداخت سهم عوارض گازرسانی در طرح استانداردسازی کلاس‌های درس در سال جدید از ۲۰ به ۵۰ درصد افزایش یافته است که با این افزایش ۱۴ هزار کلاس درس استاندارد سازی می‌شود.
وی عنوان کرد: با تلاش انجام شده ۱۵۰۰ کلاس درس در سال جاری استانداردسازی شده است.
وزیر آموزش و پرورش نیز در این مراسم که همزمان با سفر ریاست جمهوری در استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد، با اشاره به اینکه یکی از افتخارات دولت سیزدهم، بحث استاندارسازی فضای آموزشی سطح کشور در حوزه گرمایشی و سرمایشی است، اظهار داشت: خشنودیم که اعلام کنیم سیستم گرمایشی ۹۱ درصد کلاس های کشور استانداردسازی شده است. دولت سیزدهم همه توان خود را بکار می‌گیرد تا باقی مدارس کشور را نیز استانداردسازی کند. در دو سال گذشته دولت سیزدهم برنامه‌ریزی کردیم که حداقل در شهرهایی که موضوع سامانه  گرمایشی و سرمایشی، اهمیت بیشتری دارد، تا حد امکان و با توان حداکثری کلاس‌ها را استاندارد کنیم.
گفتنی است در این مراسم که همزمان در سراسر کشور نیز انجام شده است، از پوستر پویش ملی «دلگرمی احسان» با محوریت تامین وسایل گرمایشی برای مدارس مناطق کم برخوردار رونمایی شد.
این پویش به همت بنیاد احسانِ ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و همراهی قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر برگزار خواهد شد.
بخاری های مدارستجهیز مدارسسیستم های گرمایشی
Comments (0)
Add Comment