سازندگان تمدن نو و کهن

روح الله واصف

 

به گزارش تاسیسات نیوز، یادداشتی که مطالعه میکنید سرمقاله هفته نامه تاسیسات نیوز شماره 198 میباشد.


همکاران گرامی سلام و خداقوت


تاریخ هر ملتی، نشانگر تلاش آن ملت برای زیستن، برای راحت زیستن، برای آزاد زیستن و برای هر زیستن بشکوه دیگری است که سال‌های سال به آن فکر کرده‌اند و در ذهن خود، نوعی متعالی از آن را تصویر کرده‌اند.


چنانی که آرزوی به بهشت رسیدن و در بهشت زیستن، مهندسان توانمند ما را بر آن داشت تا باغ‌هایی بسازند که تصویری از بهشت‌اند. در دل کویرها دیدن باغ فین کاشان و یا باغ شازده ماهان چندان عجیب نیست که پدران ما دل در گرو آبادانی این خاک داشته‌اند و در سر اندیشه هنرمندی و عشق‌ورزی و دانشمندی.


این هنر عاشقانه دانشمندان ما هر بار و پس از هر تلخی تاریخی، آستین بالا زده است و این خاک گران‌قدر را سرمه‌وار بر چشمان تاریخ کشیده است.


چنانی که مغولان سوزاندند و کشتند و بردند اما پس از آن و بر همان ویرانه‌ها بناهای جدید سر بر آسمان کشید. افغان‌ها میراث عهد صفوی را خوردند اما هنوز هم همان ساختمان‌ها و حتی بناهای افشاری و زندی درد را از چهره ایران زدودند.


حال که از پیچ تاریخ گذشته‌ایم و در قرن حاضر، صنعتگران دیگر این پیداها را با ناپیداهایی عجیب‌تر رنگ نموده‌اند. رنگی از جنس نور. رنگی از دل برق. آنان دانشی را از دیگران گرفتند و پروراندند و به همه‌جا رساندند. آنچه که آن را از نشانه‌های تمدن نو می‌دانیم.


روزهایتان شاد و بالنده معماران هنرمند ما که تاریخ ما را می‌سازید و چون نشانه‌هایی برای عظمت این خاک مهرآیین برای همیشه باقی می‌گذارید.


شب‌هایتان آفتابی صنعتگران صنعت برق ما که رفاه این ملت بزرگ را می‌سازید و به آنان هدیه می‌کنید.


دست‌هایتان بخشنده، دل‌هایتان پرمحبت و فکرهایتان بالنده باد معماران و صنعتگران صنعت برق ایران.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

برقتاسیساتمعماریادداشت
Comments (0)
Add Comment