سازمان هواشناسی اعلام کرد؛ وزش باد شدید و گردوخاک از امروز تا پایان هفته در برخی مناطق کشور

به گزارش تاسیسات نیوز، بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور و بررسی نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری، امروز (سه‌شنبه ۱۶ مرداد) در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب کرمان، برخی نقاط در استان هرمزگان و جنوب‌شرق فارس به ویژه در ساعات بعدازظهر و شب رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقتی و در برخی نقاط خیزش گردوخاک و در نقاط مستعد احتمال تگرگ پیش‌بینی شده است.
روزهای چهارشنبه پنجشنبه و جمعه هفته جاری در ارتفاعات شرق و شمال هرمزگان، برخی نقاط در جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب‌شرق فارس بارش پراکنده، رعدوبرق و وزش باد رخ خواهد داد.
همچنین روزهای پنجشنبه و جمعه در ساعات بعدازظهر برای ارتفاعات البرز مرکزی و برخی مناطق در سواحل دریای خزر بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.
روز شنبه (۲۰ مرداد) در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات هرمزگان و جنوب کرمان افزایش ابر و بارش پراکنده دور از انتظار نیست.
بر اساس این گزارش، از امروز تا پایان هفته جاری در نوار شرقی، برخی نقاط در مرکز کشور، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، غرب و جنوب‌غرب در بعضی ساعات وزش باد شدید، احتمال خیزش گردوخاک و کاهش کیفیت هوا رخ می‌دهد.
خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان طی پنج روز آینده و دریای خزر در روزهای پنجشنبه و جمعه مواج است.
آسمان تهران امروز صاف تا قسمتی ابری پیش‌بینی شده است که در بعدازظهر افزایش باد، گاهی وزش باد شدید و احتمال خیزش گردوخاک وجود دارد. کمینه و بیشینه دمای هوا امروز در پایتخت ۲۹ و ۴۰ درجه سانتیگراد است
Comments (0)
Add Comment