سازمان استاندارد با هدف کاهش مصرف برق اعلام کرد اصلاح استاندارد کولرهای آبی

کولرهای آبی و گازی از جمله کالاهای لوازم خانگی هستند که موضوع مصرف انرژی آنها در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است. در همین راستا اخیرا تبلیغ کالاهای با مصرف انرژی بالا نیز ممنوع شد.
به گزارش تاسیسات نیوز، مدیرعامل شرکت توانیر در این خصوص اعلام کرد براساس مصوبه شورای عالی انرژی، تبلیغات «کالاهای با مصرف انرژی بالا و فاقد سازگاری لازم با اقلیم‌‌‌های مختلف کشور» ممنوع شده است. مصطفی رجبی مشهدی سخنگوی توانیر نیز در این مورد با ذکر توضیحات بیشتر گفت: «وظیفه ممنوع‌‌‌کردن تبلیغ این کالاها بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گذاشته شده است تا این وزارتخانه با همکاری دستگاه‌‌‌های ذی‌ربط، به‌‌‌ویژه سازمان صداوسیما، اقدامات لازم را برای ممنوعیت تبلیغ این‌‌‌گونه کالاها براساس پیشنهاد وزارتخانه‌‌‌های نفت، نیرو و هماهنگی وزارت صمت به عمل آورد.»
به‌‌‌نظر می‌رسد با توجه به این تصمیم، کالاهایی مانند کولر گازی نه‌‌‌تنها در صداوسیما، بلکه حتی در فضاهای شهری هم امکان تبلیغ نخواهند داشت.اما رئیس سازمان استاندارد به موضوع لزوم استانداردسازی کولرهای آبی پرداخت و گفت: موتورهای کولر آبی را با استانداردهای جدید تدوین کرده‌‌‌ایم که در این صورت ۵۰‌درصد مصرف انرژی کاهش پیدا می‌‌‌کند. مهدی اسلام پناه، رئیس سازمان ملی استاندارد ایران گفت: در سال ۱۴۰۲، در رابطه با لوازم خانگی، در بحث واردات نشان‌‌‌های پلاس را ارتقا دادیم. در حوزه واردات خیلی تنظیم‌گری درستی نمی‌‌‌شد یعنی به راحتی لوازم پر‌مصرف وارد می‌‌‌شد و انرژی زیادی از کشور از این بابت هدر می‌‌‌رفت. ما این درجه‌ها را به ۲ پلاس و ۳ پلاس ارتقا دادیم.
تبلیغات ممنوعسازمان استانداردمصرف انرژیکولر گازیکولرآبی
Comments (0)
Add Comment