ساخت پمپ فوق پیشرفته کرایوژنیک

 

پیشرفته ترین پمپ کرایوژنیک در امور مهندسی نفت برای پمپاژ گاز مایع پروپان با حضور معاون وزیر نفت در امور مهندسی در کارخانه پمپ سازی ایران در شهر صنعتی هشتگرد استان البرز رونمایی شد. 


 



به گزارش تاسیسات نیوز، سید عماد حسینی معاون وزیر نفت در حاشیه این مراسم که در شهر صنعتی هشتگرد برگزار شد، گفت: دانش تولید این پمپ در اختیار کشورهای امریکا، ژاپن و فرانسه بود که امروز ایران هم توانست با اتکا به دانش و تخصص مهندسین خود تولید این نوع پمپ پیشرفته را در کشور بومی سازی کند.


وی گفت: مهندسین داخلی پس از سه سال مطالعه امروز توانستند یکی از نیازهای اصلی شرکت نفت را تامین کنند.


معاون وزیر نفت با بیان این که ایران یکی از بزرگترین صادر کننده گاز در جهان است، افزود: ایران توانست نیاز به پمپ کرایوژنیک برای پمپاژ گاز مایع پروبان که فوق العاده حساس است را تولید و برای فازهای مختلف عسلویه ارسال کند.


حسینی گفت: قیمت این پمپها ۵۰ درصد پایین تر از مشابههای خارجی است و سالانه بیش از ۴۰۰ میلیون دلار صرفه جویی ارزی در بر دارد.


معاون وزیر افزود: پمپ کرایژونیک تولید شده در این کارخانه منطبق با استانداردهای روز دنیاست و تامین کننده نیاز پارس جنوبی، پتروشیمیها و شرکتهای نفتی کشور است.


مدیر عامل شرکت پمپ سازی ایران نیز در درباره ویژگیهای این پمپ توضیح داد: پمپهای کرایوژنیک یکی از پمپهای هایتک (High tech) دنیاست که در انتقال پروپان مایع در فاز ۱۷ و ۱۸ عسلویه به کار گرفته میشود.


به گفته مهدی فرج پور وند همه مراحل ساخت پمپها از مرحله طراحی تا تامین مواد اولیه ریخته گری، ماشین کاری، مونتاژ، تست و راه اندازی به دست مهندسان توانمند ایرانی انجام میشود

.

مدیرعامل این شرکت افزود: متخصصان این صنعت فناوری این پمپها را مُهری بر بی تاثیر بودن تحریمها زدند و ما امروز نیاز کامل کشور را در تولید پمپهای هایتک (High tech) تامین و به زودی به اقصی نقاط جهان صادر خواهد شد.


وی یادآور شد: متخصصان این صنعت با بومی سازی فناوری این پمپها ایران را در رده بزرگترین تولیدکنندگان پمپهای فوق العاده پیشرفته قرار داده است.

فرج پور وند با اشاره به این که شرکت پمپ سازی ایران در شهر صنعتی هشتگرد در تولید انواع پمپهای صنعتی صنایع نفت، گاز، پتروشیمی و پمپهای بزرگ نیروگاهی و آبرسانی به خودکفایی رسیده است، گفت: این شرکت موفق شده است دانش ساخت پمپهای پروپان مایع را با استانداردهای روز دنیا بسازد.

پایان پیام




Comments (0)
Add Comment