ساخت و طراحي پمپ گل

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: سه دستگاه مهم کاربردی در صنعت حفاری در حوزه صنعت نفت طراحی و ساخته شد.

 

به گزارش تاسیسات نیوز، حبیب الله اعتماد گفت: این دستگاه ها شامل تازه ترین لوله مغزی سیار، یونیت نمودارگیری دریایی و پمپ گل (PT1400) است که با نظارت کارشناسان شرکت ملی حفاری ایران و با همکاری مراکز آموزش عالی، شرکتهای دانش بنیان بوسیله شرکتهای توانمند بخش خصوصی داخلی طراحی و ساخته شده است.

وی افزود: دستگاه روز آمد لوله مغزی سیار که برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه تولید شده، دارای فناوری بالایی است که با انجام آزمایشهای میدانی، هم اکنون بحث تجاری سازی آن مطرح است.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران افزود: دستگاه های لوله مغزی سیار در بسیاری از فرآیندهای حفاری پیشرفته و تعمیراتی چاه ها، جایگزین دکلهای حفاری و تعمیراتی می شود و امکان تعمیر چاه های نفت و گاز را تا عمق 6 هزار متر در کوتاهترین زمان ممکن، بدون نیاز به کشتن چاه، صرف هزینه های هنگفت، توقف تولید و آسیبهای بعدی به مخزن فراهم می سازد.

وی با اشاره به ساخت پمپ گل PT 1400 ، افزود: متخصصان شرکت ملی حفاری با همکاری صنعتگران توانمند داخلی ساخت و تجهیز اساسی این پمپ را در دستور کار قرار دادند و موفق به تولید آن با ویژگی های مشابه نوع خارجی شدند.

مدیر پژوهش، فناوری و مهندسی ساخت شرکت ملی حفاری ایران گفت: این پمپ در پمپاژ مواد گل حفاری به داخل چاه برای خنک کردن مته، جلوگیری از فوران چاه، انجام حفاری‌های افقی و انحرافی کاربری دارد.

اعتماد گفتِ:این سه دستگاه مهم کاربردی در صنعت حفاری، در نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان رونمایی می شوند.

نمایشگاه ساخت تجهیزات صنعت نفت خوزستان از 15 تا 18 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین المللی استان خوزستان در اهواز برگزار می شود.

پایان پیام/.

 

Comments (0)
Add Comment