شهرداری تهران: مانع ۵۹۱ تخلف ساختمانی در ایام نوروز شدیم

«متخلفان ساخت و ساز در تعطیلات فعال تر می شوند» این خبری است که مسئولان شهری پایتخت اعلام و بیان می کنند که با وجود تذکرهای فراوان، برخی افراد طی تعطیلات نوروز امسال تخلفات ساختمانی داشتند که با ۵۹۱ مورد آنها برخورد قانونی شد.

به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، این مسئولان شهری علت فعال تر شدن برخی برای ارتکاب تخلف در ساخت و ساز طی این ایام را تصور غلط این افراد می دانند که گمان می کنند به علت تعطیلی، مسئولان شهری نظارت کاملی بر روند ساخت و ساز ندارند و لذا شاید راحت تر می توانند اقدامات خود را پیش ببرند.
برخی کارشناسان و مسئولان البته همواره گلایه می کنند این رویه زمانی تقویت می شود که مشاهده شده برخی افراد در ساخت و سازهایشان، با تجاوز از موارد قانونی، خارج از مجوز و پروانه می سازند و بعد پرونده آنها به کمیسیون ماده ۱۰۰ می رود که در بیشتر موارد با بریدن جریمه (هزینه ای اضافه تر)، تخلف فرد مذکور به نوعی نادیده گرفته می شود و در ازای دریافت هزینه، اجازه ادامه ساخت و ساز را پیدا می کند.
این درحالی است که شهرداری تهران اواخر سال گذشته نیز اعلام کرد از ۲۵ اسفند ۹۷ تا ۱۶ فروردین امسال هرگونه تخریب و گودبرداری ممنوع است.
حالا مدیرعامل شرکت شهربان و حریم بان شهرداری تهران در حالی از برخورد قانونی با ۵۹۱ کارگاه ساختمانی متخلف در پایتخت طی تعطیلات نوروز خبر می دهد که تاکید دارد نظارت ها در ایام نوروز را تشدید کرده بوده اند.
سید امیر فتاحیان افزود: در ایام تعطیل متخلفان ساخت و ساز فعال‌تر می‌شوند و همین امر، ضرورت تشدید نظارت‌ها و اجرای قانون‌ را دوچندان می‌کند.
مدیرعامل شرکت شهربان و حریم‌بان اظهارداشت: تعدادی از متخلفان بخشنامه ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز را نادیده گرفتند‌ و تعدادی دیگر نیز، اقدام به تخلف در روند ساخت بنا کرده بودند.
فتاحیان از شهروندان تهرانی درخواست کرد مدیریت شهری را در اجرای قانون همراهی کنند و در صورت اطلاع از تخلفات ساخت و‌ ساز، در راستای حفظ حقوق خود شهروندان، هرگونه تخلف را به سامانه ۱۳۷ شهرداری تهران اطلاع دهند.
تخلفات ساختمانیساخت و ساز
Comments (0)
Add Comment