ساخت و ساز بنا به شرکت های حقوقی واگذار شود

غرقابی، عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان گفت: برای ایجاد تعهد سازندگان به استحکام بنا، فعالیت ساخت و ساز باید به شرکت های حقوقی واگذار شود.
به گزارش تاسیسات نیوز، احسان غرقابی اظهار کرد: افزایش تعرفه خدمات مهندسین را باید از هر دو جانب یعنی مهندسان و مالکان بررسی کرد و حقوق هرکدام از آنها را در نظر گرفت.
عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان افزود: ناظرین کیفی ساختمان به دلیل پایین بودن تعرفه رغبتی به فعالیت ندارند و از سوی دیگر مالکان ساختمان پرداخت هزینه مهندسین ناظر را ضروری نمی دانند.
وی ادامه داد: سیستم نظام حاکم بر خدمات مهندسین نیاز به اصلاح اساسی دارد زیرا با توجه به افزایش تعداد مهندسین ناظر که موجب کاهش ساخت و سازها شده قیمت خدمات افزایش یافته و این امر سبب شده مالکین برای پرداخت هزینه ها با چالش های زیادی روبه رو شوند.
به گفته غرقابی، فعالیت های ساختمان باید به شرکت های حقوقی واگذار شود و خدماتی که این شرکت های ارائه می دهند دارای ضمانت باشد چراکه این امر موجب می شود تا سازندگان تعهد به سازه را اولویت خود قراردهد و با کیفیت بهتر به فعالیت بپردازند.
وی ادامه داد: تعدد ساخت ساز توسط اشخاص حقیقی باعث شده تا کسی مسئولیتی در قبال سازه ها نپذیرند به این ترتیب در زمان حادثه و وقوع خرابی ساختمان و خسارت جانی و مالی تازه همه به دنبال مقصر باشند.
عضو نظام مهندسی ساختمان گلستان در خاتمه یادآورشد: سیاست های اعمال شده در حوزه ساختمان در دو دهه گذشته دیگر جوابگو نیست و نیاز به تغییر اساسی در نظام حاکم بر حوزه ساختمان داریم.
ساخت و سازشرکت های حقوقی و ساخت و سازناظران کیفی ساختماننظام مهندسی ساختمان گلستان
Comments (0)
Add Comment