ساخت نیروگاهي با جمع‌آوری لامپ هاي پرمصرف

با جمع‌آوری لامپ‌های قدیمی و پرمصرف معادل 400 مگاوات در مصرف برق کشور صرفه‌جویی شده است و به عبارت دیگر با جمع آوری 1.4 میلیون شعله لامپ در هزینه‌های ساخت یک نیروگاه برق 400 مگاواتی صرفه‌جویی حاصل شده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  محمد بهزاد درباره آخرین تدابیر و برنامه‌های وزارت نیرو به منظور تامین پایدار و مطمئن برق تابستانی مشترکان، گفت: هر سالي كه بهار خنكي را تجربه می كنيم، تابستان گرمي را در پيش رو خواهیم داشت و با اين تفاسير منتظر روزهاي گرم در تير و مرداد ماه سالجاري هستيم.

 

 

معاون وزیر نیرو با تاکید بر اینکه تابستان امسال حتی در بدبینانه ترین شرایط هم خاموشی نداریم، اعلام کرد: برای روزهای پیک مصرف برق تابستانی حدود چهارهزار مگاوات ذخيره برق داريم كه يكهزار مگاوات آن نيروگاه اتمي بوشهر است.

 

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی با اعلام اینکه در حال حاضر براي بدبينانه‌ترين شرايط، هم برنامه‌ريزي‌هاي لازم انجام شده است، تصریح کرد: بر این اساس آمادگي لازم براي تامين برق در پيك 46 هزار و 200 مگاوات برای روزهای گرم تابستانی وجود دارد.

 

وي با یادآوری اینکه با وجود محدوديت‌ها، از چهار سال گذشته تاکنون بدون كوچكترين خللي، برق مطمئن و پايدار مشترکان تامین شده است، اظهار داشت: هم اکنون حدود چهار هزار مگاوات ذخيره برق وجود دارد كه اين ميزان شامل يكهزار مگاوات نيروگاه اتمي، يكهزار مگاوات واحدهاي برق‌آبی و دو هزار مگاوات نيروگاه‌هاي حرارتي است.

 

ساخت یک نیروگاه با جمع‌آوری لامپ پرمصرف

 

 همزمان با به پایان رسیدن تعمیرات اساسی و دوره شبکه تولید، انتقال و توزیع برق، با جمع آوری بیش از 1.4 میلیون لامپ پرمصرف حدود 400 مگاواتی از مصرف برق کشور کاسته شده است.

 

وزارت نیرو با استناد به گزارش ترازنامه انرژی کشور با بیان اینکه با جمع آوری لامپ‌های پرمصرف و استفاده از لامپ‌های کم مصرف جایگزین در واحدهای تجاری، مصرف برق شبکه سراسری حدود 400 مگاوات کاهش یافته است، تاکید کرد: در سال 90 مصرف برق در بخش تجاری در مقایسه با سال پیش از آن، 0.5 درصد کاهش یافته و افزون بر 12663.6 گیگاوات ساعت برق مصرف شده است.

 

با جمع‌آوری لامپ‌های قدیمی و پرمصرف معادل 400 مگاوات در مصرف برق کشور صرفه‌جویی شده است و به عبارت دیگر با جمع آوری 1.4 میلیون شعله لامپ در هزینه‌های ساخت یک نیروگاه برق 400 مگاواتی صرفه‌جویی حاصل شده است.

 

از سوی دیگر نرخ رشد مصرف برق در سال 90 در مقایسه با سال 84، معادل 48.3 درصد و در سال 89 در مقایسه با سال پیش از آن 15.5 درصد بوده است.

 

همچنین در این سال بخش تجاری با افزایش 177.2 هزار مشترک، در مجموع شامل 339918 هزار مشترک و میانگین مصرف هر مشترک این بخش در حدود 3724.9 کیلووات ساعت بوده که 5.7 درصد در مقایسه با سال 1389 کاهش داشته است.

 

انتهاي پيام/

 

 

Comments (0)
Add Comment