ساخت نخستین سردخانه نوین ایران در عنبرآباد

فاز اول این سردخانه دارای ظرفیت 3 هزار تن با اعتباری حدود 100 میلیارد ریال است در این شهرستان احداث می‌شود.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  ولی‌محمد مشایخی اظهار داشت: منطقه جنوب استان کرمان دارای شرایط خاص و ظرفیت فراوانی است که در این میان شهرستان عنبرآباد در بخش کشاورزی پیشگام است و حرف اول را در منطقه می‌زند.

 

وی با بیان اینکه در بخش کشاورزی کارهای عمده خوبی صورت گرفته است که مهم‌ترین آن‌ها صادرات محصولات کشاورزی است، افزود: در بحث حمل و نقل محصولات کشاورزی راه‌اندازی فرودگاه شهرستان جیرفت و اتاق بازرگانی جنوب کرمان می‌تواند، کمک شایانی به کشاورزان کند.

 

مشایخی با اشاره به اینکه بحث راه‌اندازی گمرک نیز در دستور کار قرار دارد که در صادرات محصولات کشاورزی این منطقه بسیار مثمرثمر است، تصریح کرد: در بحث صنایع کشاورزی حدود 45 مورد از صنایع در بخش کشاورزی در این شهرستان احداث شده و یا در حال احداث است.

 

وی ابراز داشت: مهم‌ترین آن‌ها احداث سردخانه‌ای صنعتی با روش نوین است که برای نخستین بار در ایران تأسیس می‌شود که فاز اول آن دارای ظرفیت 3 هزار تن با اعتباری حدود 100 میلیارد ریال است.

 

احداث کارخانه لبنیات و سبدسازی در عنبرآباد

 

مشایخی عنوان کرد: با توجه به اینکه کشاورزان پیش از این سبد مورد نیاز خود را از استان‌های همجوار تهیه می‌کردند، کارخانه سبدسازی در شهرستان عنبرآباد برای بسته‌بندی محصولات با 2 میلیارد تومان اعتبار آماده بهره‌برداری می‌شود.

 

فرماندار عنبرآباد با اعلام خبر بهره‌برداری از کارخانه شیر و لبنیات در این شهرستان نیز در آینده نزدیک گفت: این کارخانه‌ که با توجه به نیاز منطقه احداث شده است، می‌تواند، کمک شایانی به دامداران کند.

 

مشایخی بیان داشت: در بحث بهداشتی و مسائل امنیتی باید تمام کشاورزانی که حوض یا استخر دارند، اطراف آن را حصارکشی کنند و چنانچه بدون حصار باشد و موجب تلفات شود، باید صاحبان آن‌ها دیه خسارت‌دیدگان را بپردازند.

 

پایان پیام/.

 

 

نظارت، بتن، گاز، همایش، نمایشگاه، کنفرانس، آب، فاضلاب
Comments (0)
Add Comment