ساخت مدال های المپیک توکیو از بازیافت

به گزارش تاسیسات نیوز، مردم سرزمین آفتاب تابان، ژاپن، به ایده جالبی پی‏برده‏اند. ژاپنی‏ ها قرار است گجت‏های قدیمی را بازیافت کرده و از طلای استفاده شده در آنها برای ساخت مدال‏های المپیک توکیو استفاده کنند.





همه ما به خوبی می‏‏دانیم که در گوشی‏‏های همراه هوشمند و سایر تجهیزات الکترونیکی که از آنها استفاده می‏کنیم، طلا و سایر فلزات قیمتی وجود دارد، اما کاملا مشخص است که میزان این فلز‏های قدیمی در گجت‏های امروزی بسیار کم است، اما زمانی که هزاران گجت قدیمی را بازیافت کنیم، می‌توان میزان قابل قبولی طلا و سایر فلزات قیمتی به‌دست آورد.





این‌گونه که پیداست، عقل چشم‏ بادامی‏ها نیز کار کرده است و قرار است به جای حفر زمین و استخراج طلا، نقره و برنز، گجت‏های قدیمی را برای استخراج فلزات قیمتی به‌کار رفته در آنها را بازیافت کنند.




برای رسیدن به این هدف، ژاپنی‏ ها حدود یکسالی است که در مراکز عمومی جعبه‏هایی برای قرار دادن تجهیزات الکترونیک قدیمی و بلااستفاده قرار داده ‏اند. ژاپنی‏ ها در ابتدا برنامه داشتند حدود هشت تن گجت قدیمی را از میان مردم جمع ‏آوری کنند، سپس این گجت‏ها بازیافت خواهد شد تا حدود ۲ تن فلزات قیمتی برای ساخت مدال از آنها استخراج شود.





مردم سرزمین آفتاب تابان، قرار است در مراسم المپیک و پارا المپیک تعداد ۵ هزار مدال را به شرکت‌کنندگان اهدا کنند.

بازیافت این گجت‏ها و تبدیل آنها به مدال طلا، برنز و نقره، حرکت نمادینی خواهد بود و برندگان المپیک توکیو مدالی را بر گردن خواهند انداخت که برای استخراج آن به محیط‌زیست آسیبی نرسیده است.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

المپیکبازیافتبین المللیتاسیسات
Comments (0)
Add Comment