ساخت شيرآلات سرچاهي چاه هاي مجهز به تلمبه هاي غوطه ور بومي شد

با حمايت شركت نفت فلات قاره ايران و توسط دو شركت داخلي، شيرآلات سرچاهي مختص چاه هاي مجهز به تلمبه‌هاي غوطه‌ور درون چاهي، طراحي و ساخته شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  به نقل از پايگاه اطلاع رساني شركت ملي نفت ايران، چاه هايي كه با استفاده از تلمبه‌هاي غوطه‌ور و درون چاهي به توليد نفت مي‌پردازند به جهت اينكه به انتقال جريان برق فشار قوي از محل توليد برق در عمق چند هزار متري نياز دارند، نيازمند تجهيزات سرچاهي مخصوص هستند و دو شركت داخلي تجهيزات فن‌آوري نفت (WETCO) و پيشرو صنعت پارس پارت توانستند با حمايت شركت نفت فلات قاره ايران، دانش فني ساخت اين تجهيزات را بومي كنند.

بر اساس اين گزارش، وسايل ساخته شده توسط اين دو شركت در چاه هاي برخي از ميادين دريايي با موفقيت نصب شده است.

اين تكنولوژي خاص و پيچيده تاكنون تنها در اختيار سازندگان بزرگ تجهيزات سرچاهي بوده است كه با توليد اين دانش فني در كشور، نياز به واردات اين تجهيزات برطرف شد.

گفتني است، شركت نفت فلات قاره ايران از چند سال گذشته با يك كار تخصصي و كارشناسي، نمونه‌هاي متعددي از وسايل مورد استفاده در چاه هاي دريايي را به شركت‌هاي سازنده داخلي واگذار كرده است تا در يك پروسه نامحدود و با تاكيد بر رعايت استانداردهاي موجود، اين سازندگان وسايل مورد نياز را به روش مهندسي معكوس بومي‌سازي كنند

پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment