ساخت دستگاه جوشکاری سرد

به گزارش تاسیسات نیوز، نخستین سامانه بومی جوشکاری پالس مغناطیسی با حضور محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته و مهدی صفاری‌نیا رییس پارک علم و فناوری پردیس رونمایی شد.





نخستین سامانه بومی جوشکاری پالس مغناطیسی با حضور محمود مهرداد شکریه دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته و مهدی صفاری‌نیا رییس پارک علم و فناوری پردیس در پارک فناوری پردیس رونمایی شد. این سامانه به همت شرکت پالس نیرو، از شرکت‎های دانش بنیان مستقر در پارک فناوری پردیس طی یک سال گذشته طراحی و ساخته شده و پس از موفقیت در تست‎های عملکردی آماده تحویل به دانشگاه تربیت مدرس شده است.





مهدی عطاران، ‌مجری این طرح در خصوص ویژگی‌های این فناوری اظهار کرد: فرآیند جوشکاری با پالس مغناطیسی، روشی با سرعت بالا است که در اثر عبور جریان با شدت زیاد در مقیاس چند صد کیلو آمپر انجام می‎شود. زمان جوش با این روش چند ده میکرو ثانیه است و افزایش سختی جوش در این فرآیند موجب افزایش کیفی و ارتقاء خواص مکانیکی در محل جوش می‎شود.

 

 

 

 

وی ادامه داد: در این نوع جوشکاری هیچگونه افزایش گرمای قابل ملاحظه، ماده پر کننده و گاز جوشکاری وجود ندارد و جوش فلزات غیر همجنس نیز امکان پذیر است. مدیر فنی شرکت دانش بنیان پالس نیرو همچنین خاطرنشان کرد: این دستگاه علاوه بر کاربردهای تحقیقاتی و دانشگاهی، در صنایع خودروسازی و صنایع برق و الکترونیک قابل استفاده است.





وی گفت: این محصول برای نخستین بار در ایران تولید شده است. در ادامه این مراسم، دبیر ستاد توسعه فناوری‌های مواد و ساخت پیشرفته ضمن ابراز خرسندی از ارتقاء توانمندی شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ساخت و تولید پیشرفته بیان کرد: طی سال‌های گذشته بسیاری از نیازهای کشور در حوزه فناوری‌های پیشرفته به دست متخصصان داخلی مرتفع شده است و این توانمندی‎های چشمگیر علاوه بر تأمین نیازهای داخلی قابلیت صادرات به سایر کشورها را نیز دارند. وی با اشاره به تشکیل ستاد مواد و ساخت پیشرفته طی ماه‌های گذشته در معاونت علمی و فناوری، حمایت از شرکت‌های دانش بنیان را از جمله سیاست‌های اصلی این ستاد برشمرد.







انتهای خبر

تاسیساتجوشکاریفناوریمغناطیسی
Comments (0)
Add Comment