ساخت دستگاه اتصال مجدد الكتروموتور

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومي شركت پالايش نفت بندرعباس، دستگاه اتصال مجدد (RECLOSE RELAY) الكتروموتورهاي واحدهاي صنعتي در شركت پالايش نفت بندرعباس براي نخستين‌بار در كشور طراحي، ساخته و با موفقيت نصب شد.






این دستگاه كه وظيفه روشن كردن و راه‌اندازي مجدد الكتروموتورهاي واحدهاي صنعتي كه بر اثر نوسانات سطح ولتاژ يا قطعي پيش‌بيني نشده و وصل موقت برق در ايستگاه‌هاي فرعی برق مراكز صنعتي را برعهده دارد تا پيش از اين از خارج كشور وارد مي‌شد.





رئيس نگهداري و تعميرات شركت پالايش نفت بندرعباس گفت: با توجه به اهميتي كه الكتروموتورها در واحدهاي عملياتي پالايشگاه در جابه‌جا كردن مواد نفتي براي پالايش و همچنين فرآورده‌هاي نفتي دارد و جلوگيري از خاموشي ناخواسته الكتروموتورها و از طرفي مشكلاتي كه براي تامين دستگاه اتصال مجدد (RECLOSE RELAY) از خارج كشور وجود داشت، طراحي و ساخت اين دستگاه در دستور كار متخصصان شركت پالايش نفت بندرعباس قرار گرفت.





ذاکری با بيان اينكه نمونه‌هاي ساخته شده 85 درصد ارزان‌تر از نمونه‌هاي خارجي هزينه داشته است، گفت: علاوه‌بر صرفه اقتصادي، ولتاژ دقيق‌تر، ايمني بيشتر، سرعت بالاتر و راندمان كاري بيشتر از ويژگي‌هاي نمونه ساخته‌شده در شركت پالايش نفت بندرعباس است.






انتهای خبر

الکتروموتورتاسیساتنفتپالایشگاه
Comments (0)
Add Comment