ساخت دریل همراه بنزینی

دریل همراه بنزینی در شیراز طراحی و ساخته شد.

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، این دریل را سجاد فرد دهزیری، محمد غلامی و علی غلامی از دانشجویان معماری در مدت6 ماه ساختند.

 قناعتیان رئیس دانشگاه پیام‌نور جهرم گفت: این دریل همانند دریل های برقی برای سوراخ کردن اشیا مانند انواع دیوار، فلزو چوب استفاده می شود اما با بنزین کار می کند. علی غلامی سرگروه تیم مخترع هم گفت: آسان بودن حمل بعلت قرار گرفتن موتور در قسمت پشتی و استفاده از دستگاه در مکانهای بدون برق از مهمترین مزایای آن است.

وی افزود: همچنین به دلیل آنکه موتور دستگاه از قسمت دریل مجزاست تعادل دریل هنگام کار نسبت به دریل های موتور از خود بیشتر است.

علی غلامی هزینه تمام شده دستگاه را 45 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: سه دستگاه موتور برق تراکم هوای فشرده، سنگ فرز همراه درون سوز و سنگ فرز با رابطه چرخشی نیز به اداره ثبت اختراعات ارسال و مراحل ثبت را طی می کند.

غلامی در پایان گفت :اولین کاری که شروع به طراحی و ساخت آن کردم پمپ مکانیکی کولر آبی بود که پس از ارائه آن به اداره ثبت اختراعات متوجه شدم که چندی قبل شخصی چنین طرحی اختراع و به ثبت رسیده است. پس از متوجه شدن این طرح را رها کردم و به سراغ ایده دیگرم که دریل همراه بنزینی بود ، که پس از چند ماه موفق به طراحی و ساخت آن شدم که اکنون توانستم این طرح را به ثبت برسانم و پس از آن سه طرح دیگر را طراحی کردم و به اداره ثبت اختراعات ارائه دادم که اکنون در حال بررسی برای ثبت می باشد و در حال حاضر بر روی چند طرح دیگر کار می کنم که طراحی دو تای آن تمام شده و در حال ارائه آن به اداره ثبت اختراعات می باشد

قناعتیان رئیس دانشگاه پیام‌نور جهرم نیز در خصوص دریل همراه بنزینی گفت: این اختراع به شماره ثبت 80194 در اداره ثبت مالکیتهای صنعتی به ثبت رسیده است.

پایان پیام/.

 

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment