ساخت باتری بر اساس آمونیاک برای تبدیل حرارت اتلافی به برق

مهندسین دانشگاه ایالتی پنسیلوانیا نوعی باتری بر پایه آمونیاک تولید نموده­اند که قادر است حرارت اتلافی را جذب و به الکتریسیته تبدیل نماید.


 



به گزارش تاسیسات نیوز اتلاف حرارتی در تمامی فرایندهای تولید واقعی توان وجود دارد بطوریکه میزان بسیار زیادی انرژی حرارتی از طریق برج­های خنک کن و خروجی موتورها (اگزوز) در اتمسفر رها می­گردد. این موضوع بخصوص در نیروگاه­های هسته­ ای و زغالسنگ سوز، بدلیل تولید انرژی گرمایی با کمیت بالا و کیفیت پایین صدق می­نماید. باتری آمونیاکی احیای حرارتی توسط مهندسین دانشگاه پنسیلوانیا برای جذب گرمای تلف شده و ذخیره آن برای استفاده بعدی طراحی و ساخته شده است.

 

با این روش، استفاده از حرارت اتلافی موجب افزایش تولید برق بدون مصرف هر گونه سوخت فسیلی اضافه می­شود. باتری ­های احیای حرارتی شیوه ­ای عاری از کربن برای ذخیره­ سازی و تبدیل گرمای اتلافی به برق با هزینه کمتر در مقایسه با انواع تجهیزات حالت جامد است. سایر روش ­های تبدیل حرارت اتلافی به الکتریسیته یا راندمان (کارایی) پایین­تری دارند و یا بسیار گرانتر از این روش می­باشند.

 

به گفته محققین دانشگاه، این باتری از الکترودهای مس و الکترولیت آمونیاک تشکیل شده و قادر است 29 درصد انرژی شیمیایی را به الکتریسیته تبدیل نماید. توان این سیستم 60 وات بر مترمربع در هر چرخه شارژ/دشارژ بوده و به ادعای محققین چگالی توان این باتری 6 تا 10 برابر بیش از چگالی توان سایر باتری­های تر با قابلیت تبدیل انرژی حرارتی به الکتریکی می­باشد.

 

پایان پیام /.

Comments (0)
Add Comment