ساختِ ساختمان‌های بالای ۵ طبقه، فقط توسط مهندس

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان گفت: برای افزایش کیفیت‌های فنی و مهندسی ساختمان‌های استان در سال جدید مقررشده است که ساختمان‌هایی که بیش از پنج طبقه دارند یا متراژ ساخت آنان بالا۶۰۰ متر باشد توسط مهندس ساخته شوند و مالک زمین نمی‌تواند در حوزه ساخت دخالتی انجام دهد.
به گزارش تاسیسات نیوز، سعید بارانی بیرانوند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرم‌آباد، اظهار داشت: در حال حاضر مهمترین مشکل سازمان نظام مهندسی این است که نقشه‌های این سازمان و شهرداری هنگام ساخت رعایت نمی‌شوند.
وی با بیان اینکه افراد متخلف با پرداخت یک جریمه که معمولا در ماده صد برای آن‌ها تعیین می‌شود قانون را دور می‌زنند، افزود: علت اصلی این موضوع مشکلات اقتصادی شهرداری بوده و این سازمان از این حوزه درآمد زیادی به دست می‌آورد.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان لرستان بیان کرد: برای افزایش کیفیت‌های فنی و مهندسی ساختمان‌های استان در سال جدید مقرر شده است ساختمان‌هایی که بیش از پنج طبقه دارند یا متراژ ساخت آنان بالا ۶۰۰ متر باشد توسط مهندس ساخته شوند و مالک زمین نمی‌تواند در حوزه ساخت دخالتی انجام دهد.
بارانی بیرانوند با اشاره به اینکه میزان هزینه نظام مهندسی کمتر از پنج درصد از هزینه‌های تمام شده ساختمان است، تصریح کرد: اما اگر اصول مهندسی در ساختمان‌های استان رعایت شود باعث افزایش میانگین عمر ساختمان‌ها می‌شود.
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام کرونا برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی استفاده از خدمات الکترونیکی را بیشتر کرده‌ایم به طوریکه در حال حاضر طراحی و ارجاع کار به مهندسین و شرکت‌های مهندسی الکترونیکی شده است.
5طبقهبارانیساختمانمهندسنظام مهندسی لرستان
Comments (0)
Add Comment