ساختمان‌های گروه «د» مشمول طرح مجریان ذی‌صلاح می‌شوند

 این موضوع هنوز به طور کامل به مرحله اجرا نرسیده است، اما با توافق مابین شهرداری و نظام مهندسی مقرر شده که ساختمان های گروه «د» مشمول طرح مجریان ذی صلاح گردند.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، فرخ حاج شیخ الاسلامی با اعلام این مطلب در گفت وگو با خبرنگار «صما» در خصوص نقش کم رنگ مجریان ذی صلاح در اهواز بیان کرد: شهر اهواز به دلیل دارا بودن شرایط خاص سرمایه گذاری در صنایع مختلف نفت و گاز، پتروشیمی و دهها صنعت دیگر، یکی از پویا ترین استان های کشور در زمینه صنعت ساختمان است. رونق امور اقتصادی ناشی از وجود این صنایع، ساخت و ساز شهری را نیز افزایش داده است. با این وجود و با در نظر گرفتن نیازهای مردم به مسکن خوب، حضور مجریان ذی صلاح بیش از گذشته احساس می شود.

 

وی در ادامه افزود: این سازمان تلاشهای زیادی در این زمینه انجام داده که از آن می توان به تشکیل حداقل 10 جلسه کاری با نمایندگان هیأت چهار نفره استان (معاونت عمرانی (معاونت عمرانی استانداری خوزستان، شهرداری اهواز، اداره کل راه و شهرسازی خوزستان و سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان)، گفتگوهای اختصاصی با سایت ها و نشریات استانی و ملی و برگزاری جلسات با شهردارها، مدیرکل راه و شهرسازی و سایر دستگاه های ذیربط اشاره نماییم.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان درباره آینده ساخت وساز در استان خوزستان گفت: بطور کلی اگر این طرح در همه ساختمان های در حال ساخت و یا در آینده اجرایی شود، هم از وجود مجریان و کارشناسان خبره ساختمانی استفاده بهینه تری می شود و هم با افزایش کیفیت ساخت و ساز مواجه خواهیم شد. در نهایت عدم آگاهی برخی از شهروندان از حقوق اساسی خود (استفاده مسکن مناسب و ایمن) نیازمند فرهنگ سازی مستمر دارد.

 

حاج شیخ الاسلامی ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته ازسوی سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان در اجرای طرح مجریان ذی صلاح خاطر نشان ساخت: بسترهای لازم از سوی سازمان نظام مهندسی فراهم شده، بانک اطلاعات مجریان ذی صلاح تهیه و تدوین گردیده و تعاملات لازم با شهرداری و راه و شهرسازی برقرار شده است، اما باز در این راه مشکلاتی وجود دارد که امیدوارم هرچه زودتر برطرف شود

 

وی ضمن ارزیابی همکاری و تعامل میان سازمان نظام مهندسی و شهرداری این استان اعلام کرد: اخیراً جلسات مشترکی با اعضای شورا و معاونین شهرداری اهواز برگزار شده که در مجموع برآیند مثبتی داشته است. امید می رود این جلسات به طور مستمر برگزار شده تا به هدف نهایی که اجرای مقررات ملی ساختمان است دست یابیم.

 

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان خوزستان با اشاره به ارائه راهکارهای لازم جهت حضور بالقوه مجریان ذی صلاح در حوزه ساخت و ساز اهواز ادامه داد: راهکارهایی در جلسات تخصصی و متعدد سازمان با مهندسان واجد شرایط مجریان ذی صلاح برگزار شده و این موضوع به دستگاه های ذیربط مانند شهرداری و راه و شهرسازی منعکس شده است که امیدواریم نتیجه آن به بهبود کیفیت ساخت و ساز در استان بینجامد.

پایان پیام/.

 

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment