ساختمانی پایدار با الهام از DNA

به گزارش تاسیسات نیوز، یک معمار بلژیکی آخرین تصاویر از برج Agora Garden را منتشر کرده است؛ ساختمانی پایدار که در طراحی آن از شکل ساختار دومارپیچی DNA انسان الهام گرفته شده و هم اکنون در استان Xinyi تایپه در حال ساخت است.

 

 

 

 

پس از پیروزی در رقابت طراحی، این معمار بلژیکی تصمیم گرفت سازه ای احداث کند شبیه ی درخت مسکونی بوده و بتواند با کمترین میزان انتشار کربن چشم انداز شهری سبزی ایجاد کند.

 

 

 

 

قرار است این ساختمان 20 طبقه با 90 درجه چرخش که در هر طبقه 4.5 درجه چرخش ایجاد می شود، در سپتامبر 2017 به بهره برداری برسد. زیبایی این چیدمان آن است که ساکنین نمای پانورامیک از خط افق آسمان و یک سری چیدمان داخلی دارند که می تواند از بین آن انتخاب کنند؛ همچنین با اجتناب از محورهای قابل رویت مستقیم، حریم خصوصی بنا حفظ می شود. همانند ظاهر رو به بیرون سازه، همان طور که از زوایای مختلف دیده می شود، چندین نما وجود دارد.


 

ساختمان می تواند با کاشت 23000 درخت روی زمین و بالکن ها که سالانه 130 تن دی اکسید کربن را جذب می کند، نفس بکشد. طراحی آبشاری اجازه تعبیه باغ های هوای باز را می دهد. در دو آپارتمان هر طبقه در مجموعه 40 آپارتمان لوکس به مساحت 42335 متر مربع وجود خواهد داشت.

 

 

 

 

به منظور رسیدن به تاییدیه LEED Gold، یک سیستم بازیافت اب باران روی بام آب مصرفی توالت ها را تامین می کند و 1000 متر مربع سلول خورشیدی روی سقف اتکای ساختمان به شبکه برق شهر را کاهش می دهد. هسته و هریک از طبقات آبشاری شبکه ای از جریان های آب، هوا، گرمایش و برق را تشکیل می دهند که راندمان انرژی را حداکثر ساخته و در عین حال اجازه اصلاح توسط ساکنین را می دهد.







انتهای خبر

تاسیساتتکنولوژیساختمان
Comments (0)
Add Comment