زنگنه تاسیس سازمان ویژه فروش نفت را تکذیب کرد

وزیر نفت با تکذیب خبر تاسیس سازمان ویژه فروش نفت گفت: تصمیم گیری در زمینه امور بازرگانی و صادرات نفت و فرآورده ها بر عهده امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز  بیژن نامدار زنگنه تصریح کرد: نگفته بودم که سازمان ویژه ای برای صادرات و فروش نفت خام، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و گاز مایع کشور تاسیس شود، بلکه تاکید من بر استفاده از همه ظرفیت های ملی برای فروش نفت بوده است.

 

وزیر نفت گفت: تمرکز همه امور بازرگانی، مذاکرات و نهایی کردن تصمیم گیری ها برای صادرات نفت خام و فرآورده بر عهده امور بین الملل شرکت ملی نفت ایران و این مهم یک اصل خدشه ناپذیر است.

 

وی به شانا گفت: نگفته بودم که سازمانی برای فروش نفت به معنای این که شخصیت حقوقی آن را اداره کند، تشکیل می شود.

 

بر پایه این گزارش، در چند روز گذشته خبری از قول سید حمید حسینی، یکی از اعضای اتحادیه صادر‌کنندگان فرآورده‌های نفتی، گاز و پتروشیمی در برخی منابع خبری مبنی بر پیشنهاد وزیر نفت برای “تشکیل سازمان ویژه‌ای برای فروش نفت خام، میعانات گازی، محصولات پتروشیمی، فرآورده‌های نفتی و گاز مایع” مطرح شده و در این خبر بیان شده بود که سازمان ویژه فروش نفت و محصولات نفتی فعالیتی متفاوت با مدیریت امور بین‌الملل شرکت ملی نفت خواهد داشت و سازوکارهایی که این سازمان برای فروش به کار خواهد گرفت با شرکت ملی نفت متفاوت خواهد بود.

 

بیژن زنگنه پیشتر به خبرنگار شانا گفته بود: با توجه به شرایط موجود، برای اینکه بتوانیم صادرات داشته باشیم معضلات زیادی پیش رویمان است ولی باید تلاش کنیم صادرات نفت را افزایش دهیم.

 

وزیر نفت با بیان این که ایران قصد دارد رابطه حداکثری با کشورهای عضو اوپک داشته باشد، اظهار کرده بود: در شرایط فعلی کشور، از دوستان و کشورهای عضو اوپک که همسایه ما نیز هستند نسبت به قبل توقعات بیشتری داریم. رویه ایران از این پس در سازمان اوپک همان رویه ای است که از سال ها پیش آغاز کرده و سیاستی که پیگیری شده عملا سیاست نظام جمهوری اسلامی ایران بوده؛ اساس کار ما بر تعامل، همکاری و حداکثر کردن قدرت این سازمان در بازارهای جهانی است.

 پایان پیام/.

 

 

 

Comments (0)
Add Comment