زنان، حافظان آینده صنعت HVAC

آینده صنعت HVAC روشن به نظر می‌رسد! طبق گزارش منتشرشده از فرصت‌های رشد در صنعت جهانی تجهیزات HVAC، برآورد می‌شود بازار جهانی HVAC تا سال ۲۰۲۲ به رقم ۱۲۰٫۶ میلیارد دلار برسد و یک نرخ رشد سالانه ۴٫۹% بین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۲۲ داشته باشد.
فناوری جدید در HVAC نه‌تنها فرصت‌های بیشتری در نیروی کار ایجاد می‌کند، بلکه مجموعه متنوع‌تری از مشاغل در صنعت به همراه دارد.
به نظر می‌رسد صنعت HVAC در هر زمینه رو به جلو می‌رود، اما جای خالی یک موضوع در آن احساس می‌شود: زنان! حضور زنان در صنعت HVAC نسبت به سایر صنایع در سراسر جهان بسیار کمتر است.
با شکوفایی صنعت و ایجاد فرصت‌های ‌شغلی بسیار زیاد برای کارگران و کارآفرینان، احتمالاً زنان را در راس صنعت HVAC خواهیم دید که به حساسیت جدید به فناوری و طراحی‌های آن اضافه می‌کند.
زنان در نیروی کار
درصد زنان حاضر در مشاغل منتخب
نسبت به قبل زنان بیشتری وارد صنعت HVAC می‌شوند، اما در نهایت هنوز تنها ۱% نیروی کار تکنیسین HVAC در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند.
یک اختلاف مشابه در بقیه اجزای صنعت هم دیده می‌شود. توسعه جهانی در صنعت موقعیت‌هایی را ایجاد می کند که در آن زنان می‌توانند یک دارایی ارزشمند باشند.
پیش‌بینی می‌شود رشد در بخش‌های فروش، هتل‌داری و تجارت منجر به رشد مداوم بخش HVAC شود؛ در نتیجه این پیشرفت‌ها اجرای مقیاس بزرگ سیستم‌های HVAC را در بر می‌گیرند.
این رشد در HVAC به این معناست که صنعت به دنبال گرفتن تعداد زیادی تکنیسین جدید است. زنان نه تنها می‌توانند از مزیت فرصت‌های این حوزه بهره‌مند شوند، بلکه منبع ارزشمندی از این بخش خواهند بود. زنان در واقع آینده صنعت HVAC را حفظ می‌کنند.
برای نمونه سراغ شرکت ال‌جی رفته‌ایم و نظر مدیران این شرکت را در خصوص حضور زنان در صنعت HVAC جویا شدیم.
مدیران شرکت LG، خود را متعهد به ارایه فرصت برای افراد مشتاق و در عین حال معرفی تکنیسین‌های با کیفیتی می‌دانند که بتوانند خدمات در سطح جهانی به مشتریان بدهند.

با نزدیک شدن به روز زن، نظر تعدادی از مدیران زن صنعت HVAC در شرکت ال‌‌جی را در خصوص نقش و حضور زنان در این صنعت می‌خوانید:
ویرنا کومورکوییچ، مدیر انرژی و HVAC شرکت ال‌جی الکترونیک از آرژانتین
یک خانم برای موفقیت در یک رشته غالباً مردانه مانند HVAC، باید آماده باشد، آماده باشد و آماده باشد و بعد از آن، آماده‌تر باشد. اعتماد به نفس و صداقت در توانایی برای استفاده از دانش همراه با حس ششم منحصر به فردی که همه خانم‌ها دارند، مهم است.
من معتقدم به عنوان یک زن، صبر، اطمینان و روش انجام مذاکرات ویژگی‌های کلیدی ذاتی برای جنس ماست که می‌تواند نتایج مثبتی در کار به همراه داشته باشد.
پرسنل در مکان‌های ساختمانی و تصمیم‌گیران اغلب مرد هستند. پس، به عنوان یک خانم من باید دانش فنی خودم را اثبات کنم و ارزش‌های ایده‌ام را در اختیار همه قرار دهم.
گرازیا یانگ، مدیر تولید بخش تهویه مطبوع شرکت ال‌جی الکترونیک از برزیل
محیط در صنعت HVAC همیشه مثبت است و من حس می‌کنم همیشه در حال یادگیری هستم.
با این وجود، از آنجایی که بیشتر اعضای تیم آقایان هستند، من در آغاز اعتماد به نفس کمتری داشتم.
آقایان می‌توانند تا حدی سرد باشند، پس فکر می‌کنم زن بودن به گرمی و صمیمیت محیط کار اضافه می‌کند.
به نظر من، در ابتدا سخت کار کردن و فروتن و متواضع بودن مهم است و همچنین روشنفکری همیشه یک ویژگی مثبت به شمار می‌آید.
یانهوآ جین، مدیر فروش چیلر شرکت ال‌جی الکترونیک از چین
تصمیم‌گیران و نمایندگان مجاز پروژه‌ها تقریباً همیشه آقایان هستند، این مساله ممکن است رعب‌آور باشد اما در واقع من حس می‌کنم می‌توانم با صمیمیت و پشتکار به مشتریان کمک کنم و این امر به من اعتماد به نفس بیشتری درکار می‌دهد.
خانم‌ها می‌توانند مهربان‌تر و پذیراتر باشند، در نتیجه می‌توانند بیشتر از مردان پذیرفته شوند. در واقع، سختی خانم‌ها برای این نقش گاهی مناسب‌تر است.
این سختی می‌تواند مخصوصاً مهم نشان داده شود و اگر شما قلب و تلاشتان را روی کارتان بگذارید نتایج بزرگی به دست خواهید آورد.
خانم‌ها باید به حضور گسترده‌تر در صنایع مردانه مانند HVAC ادامه دهند. در این مسیر فرصت‌ها و تهدیدهای جدیدی سر راهشان قرار می‌گیرد که مشاغل ارزشمندی در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد. HVAC فرصت‌های زیادی دارد و به کسانی که در آن کار می کنند شانس رشد و یافتن استقلال در کارشان را می‌دهد.
ترجمه: مهندس نیره شمشیری
روز زنصنعت HVAC
Comments (0)
Add Comment