زلزله نوروزی کرمانشاه و توصیه‌های گازی

به گزارش تاسیسات نیوز، سخنگوی شرکت ملی گاز ایران به شهروندان سرپل ذهاب که روز یکشنبه (۱۲فروردین) زلزله ۳/ ۵ ریشتری را تجربه کردند، هشدار داد در صورت استشمام بوی گاز به هیچ وجه تاسیسات و دستگاه‌های مربوطه را دستکاری نکنند.مجید بوجارزاده از زلزله‌زدگان خواست در صورت بروز هر‌گونه مشکلی در سیستم گازرسانی، مراتب را به همکاران شرکت گاز منطقه کرمانشاه یا شماره تلفن ۱۹۴ اطلاع دهند تا گروه‌های کارشناسی برای رفع مشکل در محل حضور یابند. زمین لرزه‌ای به بزرگی ۳/ ۵ ریشتر ساعت ۱۳:۰۵ روز یکشنبه (۱۲ فروردین) شهرستان سرپل ذهاب در استان کرمانشاه را لرزاند.


بوجارزاده در ادامه افزود: در پی وقوع این زلزله تا این ساعت هیچ اختلالی در سیستم گازرسانی منطقه گزارش نشده است. وی ادامه داد: بعید می‌دانم حتی در مناطقی که در زلزله بیست و یکم آبان ماه پارسال آسیب دیده بودند، به دلیل این زلزله دوباره در سیستم گاز مشکل پیش بیاید.


سخنگوی شرکت ملی گاز ایران تاکید کرد: «تاسیسات تعمیر شده و قطعات تعویضی در ساختمان‌های واقع در مناطق زلزله زده از استانداردهای لازم برخوردارند و ایمنی و استحکام خوبی برای مقاومت برابر لرزش زمین در آنها پیش بینی شده است».


همچنین به گفته سخنگوی شرکت ملی پخش و فرآورده‌های نفتی «مشکلی در تامین سوخت منطقه زلزله زده سرپل ذهاب وجود ندارد.»


فاطمه کاهی گفت: در پی زلزله ۳/ ۵ ریشتری روز گذشته سرپل‌ذهاب، مشکلی در تامین سوخت این منطقه نداریم. فاطمه کاهی افزود: طی گزارش‌های ارسالی هیچ خسارتی به تاسیسات جایگاه‌های سوخت وارد نشده است و با توجه به شرایط منطقه و وضعیت آماده‌باش، سوخت‌رسانی طبق روال گذشته ادامه دارد.


وی با بیان اینکه تجمع خاصی در جایگاه‌های سوخت نداریم، افزود: افزایش تقاضا خللی در شرایط ایجاد نکرده است. کاهی تاکید کرد: از نظر میزان سوخت در ذخایر و تامین و توزیع آن نگرانی وجود ندارد.


براساس گزارش موسسه ژئوفیزیک دانشگاه تهران، این زمین لرزه در عمق هفت کیلومتری زمین و در طول ۸۱/ ۴۵ و عرض ۴۲/ ۳۴ رخ داده است.


این زمین لرزه در کرمانشاه و شهرستان‌های غربی و شمال غرب استان کرمانشاه احساس شد و بیشتر مردم به خیابان‌ها آمدند.


مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه نیز در گفت‌وگو با ایرنا شمار زخمی‌های این زلزله را ۱۸ نفر اعلام کرد.


بیست‌و‌یکم آبان ماه سال گذشته زمین لرزه ۳/ ۷ ریشتری در ۱۱ کیلومتری بخش ازگله و ۳۲ کیلومتری شهرستان سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه ۶۲۰ کشته و ۱۲ هزار و ۳۸۶ زخمی بر جای گذاشت.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

استانتاسیساتزلزلهنوروز
Comments (0)
Add Comment