زاکانی: با حفظ سمت دستیار رئیس جمهور می‌شوم

شهردار تهران گفت: اگر هیأت دولت تصویب کند، بر عهده من خواهد بود که به عنوان دستیار رئیس جمهور در زمینه آسیب‌های اجتماعی فعالیت داشته باشم.
به گزارش تاسیسات نیوز، علیرضا زاکانی در حاشیه جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران با اشاره به شایعه جابجایی‌اش در کابینه، اظهار داشت: این جابجایی نیست و در واقع یک محبتی از طرف رئیس جمهور است.
وی اضافه کرد: اگر هیأت دولت تصویب کند، با حفظ سمت، بر عهده من خواهد بود که به عنوان دستیار رئیس جمهور، خدمت بیشتری به متکدیان، کودکان خیابانی، معتادان متجاهر و به طور کلی آسیب‌های اجتماعی داشته باشم.
خط یک بی آر تی آزادی – تهرانپارس، به خط تراموا تبدیل می‌شود
شهردار تهران درباره راه‌اندازی خط تراموا در تهران گفت: در پایتخت هشت خط بی آر تی برای تبدیل به تراموا وجود دارد و مطالعاتی از دهه ۹۰ صورت گرفته بود که آن را پایه کار خود قرار دادیم ضمن اینکه مطالعات جدیدی هم آغاز شده و این مطالعات استفاده از تراموا را تأیید کرده است.
زاکانی با بیان اینکه این مطالعات جدید نیست و به قبل برمی گردد، اظهار داشت: کارشناسان ما به کشورهای سازنده تراموا رفته و از کارخانه های آنها بازدید کرده‌اند؛ تفاهم اولیه هم صورت گرفته است.
وی ادامه داد: در داخل کشور هم گروه مشارکت کننده با شهرداری تفاهمات لازم را انجام داده و در شورای شهر هم اسناد در حال انتقال است که بعد از تصویب شورا می توانیم از این الگو (توسعه خطوط و تراموا به جای بی آر تی) استفاده کنیم.
شهردار تهران بیان کرد: این الگو یک پنجم مترو هزینه دارد ولی دوسوم مترو خدمت ارائه می کند در سایر کشورها هم به سرعت در حال رواج است چون نسبت به مترو بسیار ارزان تر است ما در کنار مترو که به سرعت در حال گسترش آن هستیم، تراموا را هم توسعه خواهیم داد.
وی با بیان اینکه ۱۸ ماه برای اینکه خط یک بی آری تی به ترموا تبدیل شود زمان نیاز نیست، خاطرنشان کرد: امسال ۱۸ ایستگاه مترو با ۴۲ کیلومتر خط افتتاح می کنیم که ۲۰ کیلومتر خارج تهران و ۲۲ کیلومتر داخل تهران است و زمان بندی های افتتاح خطوط مترو مشخص است.
زاکانی درباره الزامات قانونی ممانعت از ساخت دارندگان پروانه های ساختمانی در بافت های دارای ثبت میراث فرهنگی که از قبل پروانه آنها گرفته شده است، اظهار کرد: برای کسانی که از قبل پروانه خود را گرفته اند، اگر قرار بر جلوگیری از ساخت و ساز در این بافت ها و در کنار ساختمان های دارای ثبت میراث فرهنگی باشد، باید دستگاه قضایی منع ساخت بدهد چون از قبل پروانه ساخت آنها صادر شده است.
وی افزود: الزاماتی برای محیط پیرامونی آثار دارای ثبت ملی تعیین شده و در قانون آمده که اگر قرار بر ممانعت از ساخت باشد، دستگاه مربوطه (وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری) باید حق و حقوق دارنده پروانه ساخت را بپردازد تا از ادامه ساخت و ساز جلوگیری شود؛ دستگاه مربوطه هم اعلام کرده که آماده پرداخت حق و حقوق سازندگان در بافت های دارای ثبت ملی هستیم؛ صمن اینکه ممانعت از ساخت و ساز خارج از توان شهرداری است.
وزارت کشور درباره مشاغل اتباع غیرایرانی بدون مجوز اقامت اظهارنظر می‌کند
شهردار تهران در زمینه ساماندهی مشاغل اتباع غیر ایرانی نیز گفت: برای کسانی که مجوز اقامت دارند، مشکلی نداریم و شهرداری مجوزهای مربوطه را تأیید می کند اما برای آن دسته از اتباع که مجوز اقامت در کشورمان را ندارند وزارت کشور باید در این زمینه اظهار نظر کند.
دستیار رئیس جمهورزاکانیپروانه های ساختمانی
Comments (0)
Add Comment