رونمایی از جدیدترین محصولات گروه صنعتی بستانچی

به گزارش تاسیسات نیوز، مستعلی زاده مدیر مارکتینگ گروه صنعتی بستانچی  در حاشیه بیست و دومین نمایشگاه تاسیسات و سیستم‌های تهویه مطبوع در رابطه با سابقه فعالیت این گروه صنعتی، گفت: گروه صنعتی بستانچی از سال ۱۳۹۸ تاسیس شده است. در ابتدا با پشتوانه سابقه ۵۰ ساله فعالیت شرکت دمنده، گروه بستانچی با رویکرد صنعتی این شرکت شروع به فعالیت کرد، اما هم اکنون کاملا مستقل بوده و به عنوان برند و شرکتی جدا فعالیت می‌کند.
تنها تولید کننده فن‌های مترویی با قطر بالای ۲ هزار میل
وی با بیان اینکه گروه صنعتی بستانچی به عنوان تنها تولید کننده  جت‌فن‌های تونلی و مترویی با گواهینامه‌های بین‌المللی فعالیت می‌کند، گفت: البته برخی تونل‌ها دارای جت‌فن‌هایی با برندهای دیگری هستند که از قدیم نصب شده ولی در حال حاضر ما تنها تولیدکننده جت فن در ایران هستیم. در همین راستا ساخت فن‌های تونل خط ۶ و ۷ مترو تهران، خط ۱ تبریز و  همچنین طراحی و تامین کلیه تجهیزات تهویه ویژه خط A مترو قم و خط ۲ کرج توسط این شرکت در حال انجام است.
وی فعالیت در این صنعت را به چندین دسته اعم از تونل، مترو، پارکینگ‌ و سایر موارد ساختمانی تقسیم کرد و ادامه داد: تمامی مراحل از طراحی و تولید تا تامین، نصب، اجرا و اخذ تاییدیه‌های آتش‌نشانی در داخل مجموعه انجام می‌شود. البته محصولات وارداتی و تولیدات داخلی براساس نیاز و خواسته مشتری  ارائه می‌شود. در این راستا تمامی تاسیسات تهویه و ایمنی ساختمان را با انواع تهویه، چیلر، تجهیزات اعلام و اطفاء حریق تجهیز کرده و صفر تا صد پروژه‌های ساختمانی و صنعتی را انجام می‌دهیم.
وی با اشاره به وضعیت نیروهای انسانی فعال در این شرکت، مطرح کرد: هم اکنون ۷۰ نفر در دفتر و ۱۲۰ نفر در کارخانه مشغول به کار هستند.
CBS محصول جدید گروه صنعتی بستانچی
مدیر مارکتینگ گروه صنعتی بستانچی در رابطه با محصول جدید این شرکت توضیح داد: نام محصول جدید ما CBS است. بسیاری از کارفرمایان برای تهویه مجتمع‌های تجاری، پارکینگ‌‎ها و فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود به دستگاه تهویه هوا نیاز دارند. در این رابطه دهانه خروجی بسیاری از دستگاه‌های تهویه به‌گونه‌ای طراحی شده که تنها در زاویه مشخص ۴۵ یا ۹۰ درجه چرخیده و تنها در همین زاویه هوای نامطبوع را از بین می‌برند. در صورتیکه CBS بر پایه دانش فنی متخصصان به‌گونه‌ای طراحی شده که دهانه خروجی آن در هر زاویه‌ای قابل تنظیم و چرخش بوده و فرایند تهویه مطبوع را در تمامی زوایا انجام می‌دهد.
مستعلی زاده با اشاره به حضور گروه صنعتی بستانچی برای سومین سال در نمایشگاه تاسیسات، اظهار کرد: این شرکت برای سومین بار در نمایشگاه حاضر شده و هدف اصلی ما از شرکت در نمایشگاه علاوه بر معرفی محصولات جدید، برقراری ارتباط با مشاورین و متخصصین فنی این حوزه است.
طراحی دو نرم افزار تخصصی در  گروه صنعتی بستانچی
وی همچنین به طراحی دو نرم افزار تخصصی در این مجموعه اشاره کرد و ادامه داد: اولی نرم‌افزار انتخاب فن بوده که قادر است بیش از ۵ هزار فن را با توجه به نمودارهای تخصصی ارایه و انتخاب کند. محصولات ما براساس نوع پروانه، تعداد کل موتور، سایت، سری و برند و … قابلیت فیلتر دارد. بنابراین شاید تعداد کلی محصولات ما بیش از ۱۰۰ عدد فن باشد، اما با توجه به تنوع فنی، می‌توانیم بیش از ۵ هزار فن تولید کنیم. در نهایت، مهندسان یا مشاوران می‌توانند با استفاده از این نرم‌افزار، فن مورد نظر خود را با توجه به نیاز انتخاب کنند.
دیگری نرم‌افزار پارکینگی است. این نرم افزار با کمترین اطلاعات ورودی شامل متراژ طبقات و ارتفاع، تمامی محاسبات شامل ابعاد دمپرهای اگزاست و ساپلای، ظرفیت فن‌های ساپلای و اگزاست، ابعاد شفت‌ها، ظرفیت جت فن‌ها و تعداد سنسورهای CO موردنیاز را محاسبه می‌کند.
این فعال صنعت تهویه مطبوع در رابطه با صادرات محصول نیز، اضافه کرد: به صورت مستقیم صادراتی نداریم، اما در قالب پروژه با کشورهایی همچون عراق، دبی و ترکیه همکاری‌هایی داشته‌ایم.
وی در خصوص استانداردها و گواهینامه‌های این گروه صنعتی اضافه کرد: در همین راستا تاکنون گواهینامه EN ، CE اروپا  و افکتیس را دریافت کرده‌ایم و البته باید اشاره کنم که آقای بستانچی از اعضای انجمن تهویه مطبوع آمریکا (اشرِی) هستند.
وی همچنین در بخشی از این گفت‌وگو در رابطه با نحوه اخذ استاندارد و تاییدیه برای تجهیز پارکینگ‌ مجتمع‌های مسکونی و تجاری، توضیح داد: زمانی که این مباحث مطرح بود، ایده دریافت الگو از شرکت اسپانیایی Soler & Palau  برای ایجاد استاندارد مناسب در حوزه آتش‌نشانی از طرف گروه صنعتی بستانچی  مطرح شد. در همین راستا از متخصصین این شرکت اسپانیایی برای ارایه آموزش‌های لازم به سازمان آتش‌نشانی دعوت شد و در ادامه سازمان آتش‌نشانی با توجه به آموزش‌های لازم یکسری استاندارد اجباری و الگوی لازم در ساخت برخی از پروژه‌های ساختمانی را در نظر گرفت. از آن زمان به بعد ساختمان‌ها به دستگاه‌های تهویه هوا و سیستم اطفاء حریق مجهز شدند.
ورود به وندور لیست شرکت نفت
مستعلی زاده همچنین به دستاوردهای اخیر مجموعه اشاره کرد و گفت: گروه صنعتی بستانچی اخیرا به وندور لیست شرکت نفت ورود پیدا کرده و لذا شرکت نفت ما را بابت تمامی مراکز پتروشیمی تایید می‌کند. برخی از محصولات ما اف ۳۰۰ یا اف ۴۰۰ هستند، به این معنا که می‌توانند در دمای ۳۰۰ درجه عملکرد خود را حفظ کنند. بنابراین، در وندور لیست شرکت نفت وارد شده و همچنین گواهینامه دانش بنیان را به عنوان نوآور دریافت کرده‌ایم. محصولات ضدانفجار در پروژه های پتروشیمی و پالایشگاهی استفاده می‌شود. گروه صنعتی بستانچی اقدام به توسعه محصول فن ایرکولر ضدانفجار نموده که در صنایع نفت و گاز قابل استفاده است.
برنامه توسعه محصول گروه صنعتی بستانچی
در همین راستا، سعیدی مدیر فنی گروه صنعتی بستانچی در خصوص برنامه توسعه محصول این گروه، عنوان کرد: در زمینه فن پروژه‌هایی را برای ایرکولرهای شرکت‌های پتروشیمی و پالایشگاهی آغاز کرده و این محصولات تا پایان سال به سبد محصولات ما اضافه می‌شوند. علاوه بر آن در زمینه آی دی ‌فن صنایع فولاد طراحی‌های لازم را انجام داده و چندین پروژه را در این زمینه اخذ کرده‌ایم. در همین راستا به دنبال بهینه‌سازی راندمان فن‌ها، توسعه هواسازهای مختلف و ساخت چلیرها و فن‌کویل‌های متنوع جدید هستیم.
گفتنی است، بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی تاسیسات ساختمان، سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی تهران از ۱۳ تا ۱۶ مهر ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شد.
بستانچیجدیدترین محصول گروه صنعتی بستانچینمایشگاه بین المللی تاسیسات سرمایشی و گرمایشی
Comments (0)
Add Comment