رولز رویس رآکتور هسته‌ای مینیاتوری می‌سازد

به‌لطف تلاش‌های رولز رویس، ممکن است رآکتورهای هسته‌ای مینیاتوری برق مورد نیاز بریتانیا را تا پایان دهه‌ی جاری تأمین کنند.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، رولز رویس خودروساز مطرح بریتانیایی روز جمعه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی تأیید کرد که قصد دارد نیروگاه‌های برق پیش‌ساخته را تا سال ۲۰۲۹ در این کشور نصب و راه‌اندازی کند. نیروگاه‌های هسته‌ای مینیاتوری را می‌توان به‌طور انبوه تولید و سوار بر کامیون در حجم درخورتوجه عرضه کرد که این ویژگی پیش‌بینی هزینه‌ی ساخت آن‌ها را امکان‌پذیرتر می‌کند.

اما مخالفان می‌گویند بریتانیا باید به‌کلی برق هسته‌ای را کنار بگذارد. آن‌ها معتقدند این کشور درعوض باید بر منابع انرژی تجدید‌پذیر ارزان‌تر تمرکز کند. طرفداران محیط‌زیست بر سر استفاده از انرژی هسته‌ای اتفاق نظر ندارند. برخی آن را همچنان خطرناک و گران می‌دانند؛ درحالی که به باور دیگران برای به صفر رساندن میزان انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ استفاده از تمام فناوری‌ها ضروری است. با این حال، صنعت انرژی اطمینان دارد که رآکتورهای مینیاتوری می‌توانند در زمینه‌ی قیمت با منابع تجدیدپذیر نظیر انرژی بادی دریایی رقابت کنند.
رولز رویس درحال هدایت کنسرسیومی برای ساخت رآکتورهای هسته‌ای کوچک (SMRs) و نصب آن‌ها در سایت‌های هسته‌ای پیشین در شهرستان کامبریا یا ولز است. این شرکت معتقد است که درنهایت بین ۱۰ تا ۱۵ نیروگاه را در بریتانیا خواهد ساخت. این نیروگاه‌های کوچک که اندازه‌ای تقریبا برابر با ۶۰۷۰ مترمربع دارند، در فضایی بالغ بر ۴ هکتار مستقر می‌شوند. این مقدار یک‌شانزدهم اندازه‌ی نیروگاه برق بزرگی چون  هینکلی پوینت در انگلیس است.
برق هسته ایرآکتور هسته ایرولز رویس
Comments (0)
Add Comment