روش های کنترل دما در سیستم گرمایش کفی

به گزارش تاسیسات نیوز، روش های کنترل دما در سیستم گرمایش کفی را در ذیل می خوانید:

 

 

سیستم کنترل دما به صورت دستی:

 

در این سیستم با استفاده از شیرآلات قطع و وصل متصل شده به خروجی های هر کلکتور، در جعبه مربوطه، امکان کنترل منطقه های حرارتی به صورت دستی امکان پذیر می گردد. از مزایای این سیستم، اقتصادی بودن و ساده بودن سیستم کنترلی است.

 

 

 

سیستم کنترل دمای اتوماتیک به صورت مکانیکی:

 

در این سیستم با استفاده از نصب شیرآلات گرمایش کفی در داخل دیوار هر فضای گرمایشی، از طریق تنظیم ترموستات حرارتی نصب شده روی شیر گرمایش کفی داخل دیوار، دمای محیط مربوطه به صورت مکانیکی و اتوماتیک کنترل می گردد. در این روش داخل جعبه شیر گرمایشی، شیر تخلیه هوا نیز پیش بینی شده است.

 

 

 

سیستم کنترل دمای اتوماتیک به صورت برقی:

 

در این سیستم شیرهای برقی که به حسگرهای الکتریکی در هر محیط به طور جداگانه وصل شده اند، فرمان قطع و وصل هر مدار حرارتی را دریافت نموده و عملیات تنظیم خودکار هر محیط را انجام می دهند. امکان دیگری همانند، دبی سنج و یا دماسنج نصب شده روی هر خروجی و ورودی کلکتور امکان کنترل های مختلف و متنوعی را برای کاربر ممکن می سازد. سیستم اتوماتیک برقی پایپکس کامل ترین روش کنترلی دمایی فضایی گرمایش کفی می باشد.

 

 

 

انواع منبع تامین کننده حرارتی ممکن جهت سیستم گرمایشی از کف:

 

سیستم های گرمایش از کف همانند سیستم رادیاتور قابلیت اتصال به انواع منابع تامین کننده حرارتی را دارا می باشند ولی با توجه به راندمان بالای گرمایش کفی دمای مورد نیاز به بیشتر از 50 درجه نمی رسد و از طرف دیگر دمای مورد نیاز سیستم آبرسانی حداقل 60 درجه می باشد. در نتیجه در ساختمانی که از گرمایش کفی استفاده می کند نیاز به دو مدار با درجه حرارت متفاوت ضروری است که به روش های استفاده از پکیج، استفاده از موتورخانه با 2 دیگ کوچک، استفاده از موتورخانه با یک دیگ و مبدل حرارتی و استفاده از موتورخانه با یک دیگ و الکترووالو با مدار بای پاش مرسوم می باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

الکتریکیتاسیساتکنترل دماگرمایش از کف
Comments (0)
Add Comment