روابط عمومی های ناخوش احوال تأسیسات – 2

مسعود پیوسته

 

به گزارش تاسیسات نیوز، برای ورود به زشت و زیبا و مسأله یا مسائل جامعه تأسیساتی ایران از سوی رسانه ای که قراراست به خبرهای این جامعه بپردازد، لازمه اش ارتباط گیری متناسب با زمانه و سهل تر و سریع تر (بهره مندی از فضای وب و آنلاین بودن روابط عمومی های بروز است. روابط عمومی هایی که بزور بروزنشده اند بلکه اضطرار و جوشش و ضرورت ها موجب روزآمدی شان شده است.

 

 

روابط عمومی های سازمان ها و نهادها، مجموعه های حامی و هادی و ناظر بر فعالیت های صنعت تأسیسات ایران اند.


لازمه اش قبل از روشنگری های واقعی جامعه تأسیساتی، گفت و گو و احوال پرسی یا ایشان (روابط عمومی ها) است که ابتدا حال خودشان را بپرسیم و بعداً حال عمومی صنعت تأسیسات ایران را. برای ورود به جریان صنعت تأسیسات و نزدیک تر شدن به این جامعه، ابتدا سراغ برخی روابط عمومی های این حوزه رفتیم.


طی سه چهار روز گذشته، به رغم تجهیز روابط عمومی های سازمان ها و ادارات مربوطه به نرم افزارها و فناوری با هدف تسهیل بخشی ارتباطات درون سازمانی و برون سازمانی، اما در غایت که لحظه‌ی اتصال ارباب رجوع و مخاطب ومشتری با روابط عمومی است، عملا این همه امکانات و میدان روابط عمومی، منتج به یک نتیجه روشن ارتباطی نیست! و مخاطب به اشکال مختلف به درِ بسته ی آن روابط عمومی و سازمانِ مربوطه می خورد!

 

همه آن مقدماتِ ارتباطات درست چیده شده است. تلفن گویای شان پرکار است. برای ایجاد ارتباط با قسمت های موردنیاز مراجعه کننده، مثلاً تا هفت گزینه هم برشمرده می شود. حتی جاهایی شماره موبایل کارشناس مربوطه هم داده می شود که آدم را به یاد سرویس های شبانه روزی امدادی می اندازد، اما به همان خط موبایل که زنگ می زنید، می شنوید که «تلفن همراه مشترک موردنظر، مدت هاست که خاموش می باشد!»

 

اشکال دیگرِ قطع ارتباط یا کندی ارتباط به این شرح مأنوس و مألوف است:


مدیر مربوطه در جلسه می باشند.


مدیر مربوطه در مأموریت می باشند.


یا بانک اطلاعات ما امروز قادر به پاسخگویی نیست!


یا کسی که گوشی را برمی دارد، به هر علتی رغبت پاسخگویی ندارد. تو گویی که مخاطب، مزاحم است!

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتروابط عمومییادداشت
Comments (0)
Add Comment