رفع چالش کم آبی در گرو توسعه گلخانه ها

نماینده ویژه رئیس جمهور در شهرستان پارس آباد گفت: با توسعه گلخانه ها چالش اساسی کمبود آب و ایجاد اشتغال در کشور مرتفع می شود.
به گزارش پایگاه خبری تاسیسات نیوز، عباس کشاورز سرپرست وزارت جهاد کشاورزی و نماینده ویژه رئیس جمهور در پارس آباد مغان پیش از افتتاح گلخانه ۱۶۰۰ هکتاری در شهرستان پارس آباد، تصریح کرد : یکی از دلایل طرح گلخانه در مغان مشکل آب در کشور است. اما بهره وری آب در گلخانه ۵ الی ۶ برابر بیشتر از دیگر روش هاست.
وی ادامه داد: دلیل دیگر اینکه این مراکز به منزله یک کارخانه تولیدی است و کارهایی که در مزرعه انجام می شود. محدود است اما در گلخانه نوسان کشت وجود ندارد و تولید بصورت مستمر انجام می پذیرد.
سرپرست وزارت جهاد کشاورزی اظهار داشت: دلیل دیگر اینکه تولید در گلخانه بصورت کنترل شده است و میتوانیم با مشتری قرارداد دایمی داشته باشیم و تولید خود را با سلیقه تقاضا تنظیم کنیم.
 سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از اقدامات توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای کشور خبر داد و بیان کرد: قبل از این دولت در کشور ۸۸۰۰ هکتار گلخانه داشتیم اما در حال حاضر تقریبا ۱۷ هزار هکتار گلخانه داریم و برنامه داریم سالی ۵ هزار هکتار به وسعت گلخانههای کشور اضافه کنیم.
وی بر تاثیر مستقیم توسعه و گسترش شهرک‌های گلخانه‌ای در کشور به تولید تاکید کرد و ادامه داد: در حال حاضر دو میلیون و هفتصد هزار تن تولید گلخانهای داریم که این رقم پیش از این یک میلیون و چهارصد هزار تن بود. آمارها افزایش دو برابری تولید محصولات گلخانهای در کشور را نشان میدهد.
 وی با بیان اینکه تولید خیار و گوجه و فلفل در حال حاضر در برنامه تولید وزرات جهاد کشاورزی است،خاطر نشان کرد: بنا داریم دیگر محصولات گلخانهای و جالیزی متناسب با تقاضا را به سبد تولیداتمان اضافه کنیم.
انتهای پیام
مزرعهکم آبیگلخانه
Comments (0)
Add Comment