رشد پتروشیمی در پساتحریم چقدر است؟

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه خبری ایرنا، بعد از لغو تحریم ها، تولید و صادرات پتروشیمی ایران رشد چشمگیری داشته است تا جایی که تا پایان ماه گذشته حدود یک و نیم میلیارد دلار محصولات پتروشیمی صادر شده است.


مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان مردادماه، ۲ میلیون و ۲۶۳ هزار تن انواع محصولات پتروشیمی به ارزش یک میلیارد و ۴۹۴ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.


مهدی شریفی نیک نفس با اشاره به وضعیت صادرات محصولات پتروشیمی کشور اظهار کرد: این محصولات در طول ۱۲۸۵ مرحله توسط شرکت بازرگانی پتروشیمی، بارگیری و به سوی بازارهای هدف ارسال شده است.

وی درخصوص صادرات گاز مایع (پروپان و نفتا) نیز گفت: در این مدت، ۱۶ محموله گاز مایع با وزن ۲۱۸ هزار تن به بازارهای خارجی ارسال شده که با صادرات آنها بیش از ۸۷ میلیون دلار درآمد برای کشور کسب شده است.

وی ادامه داد: همچنین از ابتدای سال جاری تا پایان مرداد ماه، ۱۱۶ هزار تن پنتان (نفتا) به ارزش ۵۸ میلیون دلار به خارج از کشور صادر شده است.

وی گفت: محصولاتی مانند برش سنگین به ارزش ۳۰۳ میلون دلار، پارازایلین به ارزش ۲۱۸ میلیون دلار، متانول به ارزش ۴۸ میلیون دلار، استایرن به ارزش ۱۶۵ میلیون دلار و پلی‌اتیلن سنگین فیلم به ارزش ۱۱۸میلیون دلار، بیشترین سهم را در سبد صادراتی محصولاتی کشور دارا بوده‌اند.

مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی پیش از این نیز گفته بود: با رفع موانع بانکی، بیمه‌ای و حمل ونقل، شرایط صادرات تسهیل شده و هزینه‌ها کاهش قابل توجهی می‌یابد.

وی تصریح کرده بود: در دوران تحریم به دلیل ایجاد امکان گشایش ال‌سی، معاملات خارجی با ریسک بالایی انجام می‌شد، اما با رفع تحریم‌ها و از سرگیری استفاده از ال‌سی، ریسک معاملات کاهش یافته و به تبع آن میزان مراودات افزایش می‌یابد.






انتهای خبر

تاسیساتتولیدصادراتپتروشیمیپساتحریم
Comments (0)
Add Comment