رسوایی در روستای چینی

به گزارش تاسیسات نیوز، چین انگشت اشاره خود را به سمت مقامات محلی در شاندونگ، یکی از صنعتی ترین استان های این کشور، اشاره کرد که جهت جلوگیری از کاهش ظرفیت تولید زغال سنگ، فولاد، آلومینیوم و بخش های شیمیایی، مقامات کشور را فریب داده اند.


وزارت حفاظت از محیط زیست (MEP) در بیانیه ای در اواخر روز سه شنبه گفت که شهر Binzhou، مرکز ذوب آلومینیوم چین، گواهینامه جعلی و داده های دروغین را برای تایید 2/4 میلیون تن ظرفیت آلومینیوم جدید در سال 2014، مورد استفاده قرار داده است. سازمان نظارت بر محیط زیست همچنین گفت: شرکت Rizhao Steel، یکی از تولید کنندگان بزرگ فولاد، همچنان به تولید خود با ظرفیت 5/94 میلیون تن ادامه داده است، با اینکه در سال 2015 حکم بسته شدن آن صادر شده بود.


MEP گفت همه مسائل با Binzhou و Rizhao تا پایان اکتبر سال جاری حل شده است، اما جزئیاتی ارائه نکرد. این بیانیه تند پس از آنکه دولت مرکزی در ماه های اوت و سپتامبر تیم های بازرسان را به شاندونگ، جیلین، ژجیانگ، هینان، سیچوان، چینگهای، تبت و سین کیانگ اعزام کرد، اعلام شد. در طی این بازرسی در مجموع 40.706 آسیب زیست محیطی کشف شد. تعطیل کردن برخی از شرکت ها در تعدادی از استان ها می تواند بعنوان زنگ خطری برای سایر شرکت ها در صورت اعمال نکردن قانون کاهش ظرفیت تولید، عمل کند.


رئیس جمهور چین جینپگ در ماه اکتبر گفت که مبارزه با آلودگی یکی از وظایف کلیدی چین در سال 2020 است. پکن قول داده است که در این زمستان در 28 شهر شمالی، آلودگی هوا کاهش یابد. از ماه اوت تا سپتامبر، بیش از 10،000 شرکت در شاندونگ توسط بازرسان در مجموع 100 میلیون یوان (15/3 میلیون دلار) جریمه شدند. MEP در بیانیه ای گفت که حدود 1288 مقام در استان شرقی جهت پاسخگویی به آسیب های زیست محیطی محکوم شده اند.


شاندونگ در اولین شاخص توسعه “سبز” چین در روز سه شنبه منتشر شد در رتبه هجدهم از بین 31 استان و منطقه قرار گرفت که به توسعه سازگار با محیط زیست پرداخته اند. طبق بیانیه MEP، مقامات محلی شاندونگ از آگاهی درباره مسائل زیست محیطی مطلع نیستند. MEP گفت: “از 757 مورد مطرح شده توسط مقامات محلی در طی بحث با بازرسان MEP بین سال های 2013 و 2016 تنها سه مورد مربوط به حفاظت از محیط زیست بود.”


به گفته MEP کیفیت هوا در شاندونگ در سال گذشته در “وضعیت بحرانی” بوده است، و اداره محیط زیست شاندونگ به درخواست رویترز در این زمینه پاسخ صریحی نداد.


یک مقام رسمی شرکت Rizhao Steel گفت که این شرکت هیچ اطلاعیه ای از سوی مقامات در مورد حرکت های بعدی دریافت نکرده است. تعطیلات کارخانه های فولاد، معادن زغال سنگ و ذوب آلومینیوم در شمال چین، از آغاز سال 2016، بازار کالاها را فرو ریخت و منجر به افزایش قیمت ها شد. به غیر از تعطیل کردن کارخانه های آلاینده، چین همچنین قصد دارد تا سال 2020 یک سیستم را برای وادار ساختن شرکت های آلاینده جهت جبران خسارات وارد شده به محیط زیست راه اندازی کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

اقلیمتاسیساتصنعتچین
Comments (0)
Add Comment