رحمت الهی به کمک آمده است

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو، بعد از مشکلاتی که مدت هاست گریبان سرمایه ملی را گرفته است و چاره ها کمتر کارساز میشود اینبار رحمت الهی به کمک آمده است.

 

معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت محیط زیست، گفت: طبق تراز جدیدی که وزارت نیرو به ما اعلام کرده و همین‌طور طبق گزارش کار‌شناسان سازمان محیط‌زیست، روند خشک‌شدن دریاچه ارومیه کند شده و این علامت خیلی خوبی است. با این بارندگی‌هایی هم که اخیرا اتفاق افتاده به نظر می‌رسد که وضع بهتر شده است.



او در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این‌که سرانجام ٥٠ پرونده زمین‌خواری که به گفته شما در منزل یکی از مقامات دوره قبل مخفی شده بود، به کجا رسیده است؟ گفت: این بحث تمام شد و در تمام موارد آن آزادسازی اتفاق افتاد و در اختیار طبیعت قرار گرفت.



ابتکار در پاسخ به سوالی درخصوص حل نشدن وضع پسماندهای بیمارستانی و پزشکی در برخی استان‌های کشور ازجمله استان قم نیز گفت: ما این موضوع را از طریق وزارت بهداشت و با همکاری دکتر ‌هاشمی در دستور کار قرار دادیم.



جلسات کار‌شناسی و تخصصی درباره این موضوع برگزار شده و برای حل معضل پسماندهای پزشکی و بیمارستانی، سیاست مشترکی را در سطح ملی و همین‌طور استان قم به کار خواهیم گرفت.



ابتکار در پاسخ به سوال دیگری درخصوص آخرین وضع دریاچه نمک قم و تالاب‌های موجود در استان قم، گفت: در استانداری قم، جلساتی برای موضوع دریاچه نمک و تالاب‌های استان داشتیم و برای احیا و بازسازی تالاب‌ها تلاش خواهیم کرد. البته حل این معضلات، همکاری بین بخشی را می‌طلبد و وزارت نیرو، وزارت کشاورزی و خود استانداری باید تلاش کنند.



رئیس سازمان حفاظت از محیط‌زیست کشور گفت: در زمینه مذکور، در سطح استان قم کارهایی درحال انجام است و اقداماتی انجام شده است؛ می‌توانیم بگوییم کلید قضیه خورده شده و شاهد وضع بهتری برای تالاب‌های استان قم خواهیم بود؛ ضمن این‌که بارندگی‌های اخیر نیز وضع را بهتر می‌کند.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آبتاسیساتدریاچه ارومیه
Comments (0)
Add Comment