رجبی شهرداری را به تقید به طرحهای توسعه شهری فراخواند

رئیس کمیته نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه شهرداری باید برای کاهش خسارات ناشی از وقوع زلزله در تهران به طرح‌های توسعه شهری مقید باشد، از مدیران شهری خواست تا طرحی را جهت ارائه در جلسه سران قوا و تبدیل آن به دستورالعمل یا قانون تدوین کنند.
به گزارش تاسیسات نیوز، فرج الله رجبی، در مورد انتشار خبری از سوی رئیس شورای شهر مبنی بر اینکه مدیریت شهری تهران از زلزله سال ۱۳۹۶، خواستار تشکیل جلسه سران قوا برای بررسی خطر زلزله تهران واقدامات لازم در این حوزه است، گفت: تشکیل جلسه سران قوا برای بررسی خطر زلزله و مشکلات ناشی از آن امر مطلوبی است، اما منوط بر اینکه شورای شهر و شهرداری تهران قبل از برگزاری آن طرح روشنی از نحوه مواجهه با این مساله را تهیه کند که در جلسه سران قوا به تصویب برسد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اینکه فقط جلسه سران قوا به منظور بررسی خطرات ناشی از وقوع زلزله در پایتخت برگزار شود و بر اهمیت این موضوع تاکید شود، مشکلی را حل نمی کند، بنابراین باید مدیران حوزه شهری برای تدوین طرحی جهت ارائه در این جلسه برنامه ریزی کنند.
وی با اشاره به مواردی که مدیران حوزه شهری باید در طرحی که قرار است در جلسه سران قوا مورد بررسی قرار گیرد، لحاظ کنند، تصریح کرد: در این طرح باید برنامه هایی منسجم و روشن ارائه شود، اقدامات در آن احصاء شده و تکالیف هر کدام از دستگاه‌های مربوطه جهت کاهش مشکلات ناشی از وقوع زلزله در تهران مشخص شود.
این نماینده مردم در مجلس دهم تاکید کرد: شهرداری تهران باید برای تدوین این طرح از دستگاه‌های مربوطه و حوزه مدیریت بحران هم کمک بگیرد تا قابل طرح در جلسه سران قوا بوده و بعد از بررسی بتوان یا آن را در مجلس به قانون تبدیل کرد و یا به عنوان دستورالعمل فوری در اختیار دستگاه‌های مربوطه قرار گیرد.
رئیس کمیته نظام مهندسی ساختمان کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی یادآور شد: شهرداری برای کاهش خسارات ناشی از وقوع زلزله در تهران در گام اول باید به طرح‌های توسعه شهری مقید باشد، در غیر این صورت بسیاری از اقدامات حین وقوع حادثه زلزله برای امدادرسانی مختل خواهد شد
رجبیزلزلهشهرداریطرح های توسعه ای مجلسطرح های توسعه شهری
Comments (0)
Add Comment