رتبه اول در حوزه ساختمان های تجاری جدید

به گزارش تاسیسات نیوز، جوایز تکنولوژی ASHRAE، دستاوردهای چشمگیر اعضایی که با موفقیت از طراحی نوین ساختمان در حوزه های آسایش ساکنین، کیفیت هوای داخل و حفظ انرژی استفاده کرده اند را معرفی می کند. طرح های آنها استانداردهای ASHRAE را برای مدیریت موثر انرژی و IAQ پیاده سازی می کنند. عملکرد این موسسات طی داده های واقعی قابل تایید درطول یک سال تایید می شود.

 

 

 

 

جوایز امسال به ساختمان هایی اختصاص یافت که برای انواع ساکنین و کاربری ها از جمله خریداران داروخانه ها، مسافران هواپیما و دانش آموزان دبیرستان ها طراحی شده اند.

 

 

 

 

فروشگاه های زنجیره ای وال گرین ایلی نویز طوری طراحی شدند که طبق سخت گیرانه ترین تعریف آزمایشگاه ملی انرژی های تجدیدپذیر، به جایگاه مصرف انرژی صفر برسند.

 

 

 

ویژگی های جدید عبارتند از:

 

 

 

• 840 پنل خورشیدی پشت بامی برای تولید انرژی کافی برای تامین برق 30 خانه در ایلی نویز در یک سال

 

 

 

 

• دو توربین بادی به ارتفاع 35 فوت که از باد دریاچه میشیگان برای تولید برق کافی برای جبران انتشارات گاز گلخانه ای از 2.2 وسیله نقلیه مسافری استفاده می کند.

 

 

 

 

• انرژی زمین گرمایی که با استفاده از حفر گودالی به عمق 550 فوت در زمین زیر فروشگاه تامین می شود.

 

 

 

 

• روشنایی LED و بهره گیری از نور روز

 

 

 

 

• مبرد CO2 برای گرمایش، سرمایش و تجهیزات تبرید

 

 

 

 

• مصالح ساختمانی با راندمان انرژی بالا

 

 

 

 

دیدگاه مالک، ساخت فروشگاهی است که یک آزمایشگاه نوآوری برای تست محصولات، مواد، سیستم ها و تجهیزاتی باشد که بتواند با طرح های نمونه و بازسازی فروشگاه های موجود تلفیق شود. وال گرین ها همچنین می خواهند نتایج طراحی، ساخت و بهره برداری مداوم از فروشگاه را در اختیار عموم و جامعه طراحی قرار دهند.

 

 

 

 

یک سیستم سرمایش پیشرفته از Green&Cool نقش مهمی در ساختمان های وال گرین ایفا می کند – ساختمانی که انرژی برابر یا بیشتر از آنچه مصرف می کند تولید می کند.

 

 

 

 

پمپ های حرارتی و طرح های تبرید فروشگاه net-zero وال گرین که در سال 2013 ساخته شد بر اساس یک سیستم CO2 Sirocco سه دمایی هستند که توسط شرکت سوئدی Green&Cool ساخته شدند.

 

 

 

 

 

با ترکیب پمپ های حرارتی و تهویه مطبوع با تبرید تجاری، وال گرین 60% در مصرف انرژی در مقایسه با روش های متداول صرفه جویی می کند.

 

 

 

 

وال گرین با 8000 فروشگاه خود، بزرگ ترین داروخانه زنجیره ای در ایالات متحده است. با تست راه حل های نوین مختلف، شرکت می خواهد که فروشگاه net-zero به عنوان نمایشگاهی برای طراحی با عملکرد بالا و فناوری سبز عمل کند. بهترین ویژگی ها به تدریج در سایر ساختمان ها هم وارد می شود. با این کار شرکت امیدوار است تاثیرات زیست محیطی خود را کاهش داده و در ساخت جامعه پایدار اکولوژیکی نقش داشته باشد.







انتهای خبر

آسایشاشریانرژیتاسیساتساختمان
Comments (0)
Add Comment