راه اندازی اولین خانه خلاق آب در کشور

تاسیسات نیوز: نشست هماهنگی راه‌اندازی اولین خانه خلاق آب با همکاری مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان پژوهشگاه نیرو، شرکت آب و فاضلاب مشهد و دانشگاه فردوسی مشهد، به میزبانی مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان پژوهشگاه نیرو برگزار شد.
در این نشست که با حضور “اسماعیل درویشی” از دفتر آموزش وزارت نیرو، “محمدرضاصفری” مشاور راهبر مجتمع‌های آموزشی پژوهشگاه نیرو، “حمیدرضا ایمانی جاجرمی” رئیس مجتمع آموزشی و پژوهشی خراسان پژوهشگاه، نمایندگان شرکت آب و فاضلاب مشهد و دانشگاه فردوسی برگزار شد، در خصوص راه‌اندازی اولین خانه خلاق آب و توسعه زیست بوم نوآوری و فناوری نیرو در زمینه آب و آبفا، هم‌اندیشی و تبادل‌نظر شد.
ایمانی جاجرمی رئیس مجتمع خراسان پژوهشگاه نیرو، ضمن معرفی توانمندی‌های این مجتمع و با اتکاء به حمایت اصولی مقامات پژوهشگاه نیرو، از آمادگی مجتمع خراسان این پژوهشگاه، برای همکاری‌های علمی و پژوهشی مورد نیاز در خصوص استقرار خانه خلاق آب در محل این مجتمع خبر داد. وی همچنین روند پذیرش و استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور در مجتمع خراسان و پیگیری حمایت‌های قانونی برای این شرکت‌ها را تشریح کرد.
ارائه خدمات زیرساخت و استقرار، شبکه‌سازی فعالان حوزه آب، ارائه آموزش‌های تخصصی و تجاری‌سازی، ارائه خدمات منتوری، ارائه سرمایه بذری، جذب سرمایه‌گذار و سرمایه‌گذاری، آموزش عملی و حل مسئله برای توسعه طرح و شرکت‌های نوپا برای راه‌اندازی کسب‌وکارهای خلاق،ارائه خدمات کارگاهی و نمونه‌سازی از جمله برنامه خانه خلاق و نوآوری آب است.
گفتنی است خانه‌های خلاق و نوآوری به عنوان پلتفرم و یکی از هسته‌های مهم در جهت تسهیل فرایند تجاری‌سازی ایده و طرح‌های خلاقانه و نوآورانه، ارائه راه‌حل‌های فناورانه و نوآورانه در عرصه صنایع فرهنگی و خلاق و همچنین شبکه‌سازی فعالان زیست بوم اقتصاد خلاق و صنایع فرهنگی کشور است که برنامه آن توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری طرح‌ریزی و توسط ستاد فناوری‌های نرم و توسعه صنایع خلاق و دبیرخانه برنامه توسعه زیست‌بوم شرکت‌های خلاق در مرحله اجرایی قرار گرفته است.
خانه خلاق آبپژوهشگاه نیرو خانه خلاق آب
Comments (0)
Add Comment