راهکارهای خودرویی تسلا برای مصرف بهینه سوخت

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از آی تی ایران،  مدیرعامل تسلا در طرح‌های جدید، از برنامه‌های این شرکت درخصوص سرعت بخشیدن به فاصله گرفتن از مصرف سوخت‌های فسیلی، در قالب استفاده از راهکارهای جدید ارائه‌شده از سوی شرکت‌های تسلا و سولارسیتی خبر داد. در راستای ایجاد راه‌حل‌های جدید درخصوص استفاده از انرژی خورشیدی، ماسک از تولید محصول جدید یعنی صفحات خورشیدی ویژه پشت‌بام‌ها که با باتری ویژه‌ای برای ذخیره انرژی ادغام شده خبر داده است.





این راهکار به شهروندان این امکان را خواهد داد تا انرژی مورد نیازشان را شخصا تامین کنند و البته مدیریت این سرویس نیز با استفاده از یک نرم‌افزار ویژه دستگاه‌های الکترونیکی همراه انجام خواهد شد. در راستای برنامه تسلا به‌منظور توسعه خط تولید محصولات این شرکت، انتظار می‌رود تولید یک کامیون سنگین و البته آنچه راهکار تمام‌الکتریکی برای سیستم حمل و نقل عمومی عنوان شده در دستورکار این شرکت قرارگیرد.





ایلان ماسک، مدیرعامل تاکید کرده هر دو محصول در مراحل اولیه توسعه قرار دارند و رونمایی از آنها در سال آینده میلادی انجام خواهد شد. این در حالی است که رونمایی از یک شاسی بلند کوچک‌تر از مدل 3 برپایه پلت‌فرم مشابه نیز در دستورکار این شرکت قرار گرفته است.






تسلا قصد دارد بهبود تکنولوژی‌های خودران در خودروهای خود را به نحوی مدیریت کند تا راهکار ارائه شده، 10 برابر ایمن‌تر از رانندگی انسانی باشد. این طرح جدید در واقع تولید خودروهای کاملا خودران با توانایی مدیریت بحران را به همراه خواهد داشت.





ماسک در توضیح این طرح خود بار دیگر به تشریح کلیدواژه «بتا» در اکوسیستم خودروهای خودران پرداخته و تاکید می‌کند که قرار داشتن نرم‌افزارهای این شرکت در فاز بتا به معنای وجود مشکل در آنها نیست و حکایت از تداوم روند بهبود نرم‌افزار دارد.





ایلان ماسک طرح جدیدی را ارائه کرده که در قالب آن مالکان خودروهای تسلا در صورت عدم استفاده از خودروی خود زمانی که در محل کار یا مسافرت هستند امکان به‌اشتراک‌گذاری آن با دیگران را خواهند داشت.






انتهای خبر

انرژیتاسیساتخودروسوخت
Comments (0)
Add Comment