راهکارهایی که تکرار می‌شوند اما تکراری نه

به گزارش تاسیسات نیوز، در کنار اصلاح قیمت سوخت بر اساس نرخ تورم عمومی یا نرخ جهانی سوخت و همچنین لزوم توجه به تعطیلات دو روزه در آخر هفته، توجه به مصرف سی ان جی یکی از راهکارهایی است که کارشناسان برای کاهش مصرف بنزین به آن اشاره می‌کنند.





بر همین اساس مدیر تامین و توزیع سوخت شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی نیز با اشاره به ظرفیت مطلوب گاز طبیعی فشرده (سی ان جی) در کشور گفت: هم اکنون ظرفیت استفاده از سی‌ان‌جی در کشور ۴۰ میلیون متر مکعب در روز است که تنها روزانه ۲۱ میلیون مترمکعب از این رقم استفاده می‌شود.





موسوی خواه با اشاره به مزایای اقتصادی و هزینه کمتر استفاده از سی‌ان جی و همچنین پاک بودن این سوخت گفت: شهروندان می‌توانند در کنار بنزین، از سی‌ان‌جی بهره بیشتری ببرند.





استفاده از سوخت سی ان جی اما در حالی پیشنهاد می‌شود که ایران بیشترین تعداد خودروهای دوگانه‌سوز را در دنیا دارد. با این حال به علت ارزان بودن قیمت بنزین همچنان تمایل مصرف بنزین بسیار بیشتر از سی‌ان‌جی است.





شاید به همین علت است که کارشناسان عقیده دارند «اصلاح قیمت سوخت مطابق با نرخ تورم بهترین و مهم‌ترین راهکار بازدارنده از رشد مصرف بنزین است.»



 

تداوم رشد مصرف



اما به نظر می‌رسد ماجرای رشد مصرف بنزین ادامه خواهد داشت و به شهریور اختصاص نخواهد داشت چراکه علاوه بر افزایش تعداد سفرهای بین‌شهری در این ماه، آغاز سال تحصیلی در روزهای آینده نیز افزایش ترددهای درون‌شهری را به همراه خواهد داشت.





در کنار آغاز سال تحصیلی، باید به شروع ماه محرم و تعطیلات چند‌روزه آن در مهر ماه نیز توجه داشت. بر همین اساس می‌توان انتظار داشت مصرف بنزین در روزهای آینده همچنان در اوج قرار داشته باشد. با افزایش مصرف سوخت در روزهای سرد سال، با پدیده وارونگی هوا مواجه خواهیم شد که هر سال هزینه‌های درمانی بسیاری را برای دولت‌ به همراه دارد و تهدیدی جدی برای سلامت شهروندان به شمار می‌رود.







انتهای خبر

انرژیتاسیساتسی ان جینفت
Comments (0)
Add Comment