رئیس سازمان نظام مهندسی کشور به مناسبت حادثه متروپل پیام داد

به گزارش تاسیسات نیوز، سرپرست سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور به مناسبت حادثه متروپل پیام تسلیتی به این شرح صادر کرد:
وقوع حادثه ناگوار ریزش ساختمان موصوف به متروپل آبادان که منجر به فوت و مصدومیت عده ای از هموطنان عزیزمان شد موجب تأسف و تأثر گردید.
اینجانب به نمایندگی از جامعه مهندسی ساختمان کشور ضمن عرض تسلیت و تعزیت به مردم شریف، خانواده جانباختگان و مصدومان این حادثه غمبار، از درگاه خداوند منان برای جان باختگان این حادثه رحمت و غفران واسعه الهی و برای مصدومان شفای عاجل مسئلت می نمایم.
امیدوارم با توجه بیش از پیش مسئولین امر در چرخه ساخت و ساز به لزوم رعایت مقررات ملی ساختمان و ضوابط و دستورالعمل ها و استانداردهای مرتبط در مراحل مختلف ساخت و ساز شهری شاهد حوادث تلخ مشابه نباشیم. شرایط ایجاب میکند که به سمت و سوی رویکردهای جدید و دانش روز طراحی و اجرای اصولی ساختمانها بر اساس عملکرد برویم. تلاش کنیم به سمت ساخت مسکن با کیفیت رفته و صرفا اصرار بر کمیت تولید مسکن نداشته باشیم. فرایندهای مطلوب چرخه های ساخت در عین پیچیدگی با مدیریت علمی به راحتی تحقق پذیر است.فقدان اعتماد به دانش مهندسان، خسارت جانی و مالی جبران ناپذیری برای هموطنان عزیزمان بر جای گذاشته و خواهد گذاشت. تصمیم سازان در راستای انجام تکالیف محوله از ظرفیت حرفه ای تمام و کمال عناصر ساخت ساختمان در طراحی، اجرا  و نظارت در چهاچوب مقررات ملی ساختمان استفاده کنند. حوادث ناگوار از این نوع هرچند هزینه معنوی و مادی و حیثیتی سنگینی به جامعه مهندسی و اجتماعی تحمیل کرده است، امید است باعث عبرت و درس گرفتن از آن بوده و شاهد تحول مثبت در تولید مسکن باشیم.

حادثه متروپلرئیس نظام مهندسی ساختمان کشور و متروپلپیام تسلیت متروپل
Comments (0)
Add Comment