راهکارهای عملیاتی برای بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان

به گزارش تأسیسات نیوز،حمزه شکیب گفت:حمزه شکیب،اصلی ترین هدف ما بررسی و استخراج راهکارهای عملیاتی برای بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان است.
، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان با اشاره به برگزاری کنفرانس بین المللی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان و صنایع وابسته در سال آینده، گفت: در این کنفرانس اصلی ترین هدف ما بررسی و استخراج راهکارهای عملیاتی برای بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان است. به عبارتی می توان گفت در پی قرائت یا ارائه آخرین مقالات روز دنیا در این کنفرانس نیستیم.
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان در نخستین نشست شورای سیاست گذاری کنفرانس بین المللی بهینه سازی مصرف انرژی در ساختمان و صنایع وابسته، با اشاره به اینکه یکی از رویکردهای اصلی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان در دوره کنونی، افزایش مهارت مهندسین در هفت رشته و در بخش های مختلف صنعت ساختمان است، گفت: در همین راستا، همایش هایی را در سراسر کشور برگزار می کنیم که در این همایش ها به محورهای مختلفی از جمله مقاوم سازی، ساختمان سازی بر حسب عملکرد، مکانیزم فروریزش و … پرداخته شده است. هفته آینده نیز همایشی پیرامون حریق با محوریت سالگرد حریق ساختمان پلاسکوی تهران، برگزار می شود.
وی افزود: یکی از مهم ترین محورهایی که در این همایش ها به آن می پردازیم، مقوله انرژی و بهینه سازی مصرف آن در صنعت ساختمان است. اکثر همایش هایی که ما برگزار می کنیم، دارای امتیاز ارتقای پایه است.
این مقام مسئول با تاکید بر اینکه یکی از محورهای کلیدی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، مقوله انرژی است، تصریح کرد: سال ها در حال بررسی بهینه سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان بوده و هستیم که البته مصوبه ای هم حاصل شد که بر اساس آن مجوز پایان کار ساخت یک ساختمان منوط به رعایت رده بندی انرژی است.
شکیب اظهار داشت: در این کنفرانس اصلی ترین هدف ما بررسی و استخراج راهکارهای عملیاتی برای بهینه سازی مصرف انرژی در صنعت ساختمان است. به عبارتی می توان گفت در پی قرائت یا ارائه آخرین مقالات روز دنیا در این کنفرانس نیستیم.
رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، با بیان اینکه رسیدگی به مسائل بهینه سازی مصرف انرژی به طور کلی بر عهده وزارت نفت و نیرو است، توضیح داد: با این وجود در راستای ساخت، ساختمان های سبز و رعایت و اجرای تمام و کمال و حداکثری مبحث ۱۹ مقررات ملی ساختمان، از مهندسین هفت گروه تقاضا کردیم تا پیشنهادات و راهکارهای عملیاتی خود را در این زمینه ارائه دهند. چرا که در نهایت سازمانی که در راستای اجرای بهینه سازی مصرف انرژی در بخش ساختمان مورد پرسش قرار می گیرد، این سازمان است. البته در این میان نیازمند حمایت و ابلاغ وزارت راه و شهرسازی هستیم.
انرژیبهنیه مصرف کردنبهینه سازیراهکارعملیاتینظام مهندسی
Comments (0)
Add Comment