رئیس اتاق بازرگانی: هیچ‌کس رغبتی برای سرمایه‌گذاری ندارد!

به گزارش تاسیسات نیوز  رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران، گفت: آن‌قدر شرایط تولید و حیات کسب‌وکارها دشوار است که دولت باید به تولیدکنندگانی که همچنان در این شرایط به فعالیت ادامه می‌دهند، لوح طلایی تقدیر بدهد.

صمد حسن‌زاده در نشست هیات نمایندگان اتاق اهواز با هیات رئیسه اتاق ایران، ادامه داد: متأسفانه رکودی که به دلیل ناهماهنگی‌ها و سیاست‌های اشتباه دولت بر تولید تحمیل شده است، بنگاه‌های اقتصادی را از نفس انداخته و من امیدوارم دولت جدید بتواند این مسائل را حل کند.

او با تأکید بر اینکه متأسفانه امروز هیچ‌کس رغبتی برای سرمایه‌گذاری در کشور ندارد، افزود: هر سرمایه‌گذاری با یک فرمول مشخص و در بازه زمانی مشخصی انتظار بازگشت سرمایه خود را دارد؛ درحالی‌که در کشور ما ریسک سرمایه‌گذاری بالاست و افراد ترجیح می‌دهند با بهره‌های بانکی موجود، سرمایه خود را در بانک‌ها بگذارند.

رئیس اتاق ایران با بیان اینکه خوزستان بر اساس آمایش سرزمینی و ساحلی بودن، مزیت‌های زیادی برای توسعه اقتصادی، کشاورزی و صادرات دارد، افزود: هر اقدامی که برای توسعه اقتصادی و سرمایه‌گذاری در این منطقه لازم باشد، در برنامه اتاق ایران قرار خواهد گرفت.

او از هیات نمایندگان اتاق اهواز خواست تا برنامه ۵ ساله شامل حوزه‌های در اولویت برای سرمایه‌گذاری را در اختیار اتاق ایران قرار دهند تا مبنای برنامه‌ریزی‌های بعدی باشد.

قطعی برق، تولید را زمین زده است

محمدجواد امانی، رئیس اتاق اهواز نیز در این نشست با بیان اینکه قطعی برق، واحدهای تولیدی را زمین زده است، گفت: تولیدکنندگان علاوه بر این با سازمان‌های مختلف مرتبط با تولید اعم از وزارت صمت، بانک‌ها، گمرک، بیمه و … نیز مشکلات زیادی دارند. از اتاق ایران می‌خواهیم نماینده برای احصا مشکلات تولیدکنندگان خوزستان برای گزارش به دولت، به این استان بفرستد.

او با بیان اینکه خوزستان در مناطق مرزی خود با مشکلاتی مواجه است، گفت: درخواست دیگر ما از اتاق ایران، تشکیل کارگروهی در رابطه با مرزهای چذابه و شلمچه با هدف سرمایه‌گذاری و ایجاد امکانات و بازارچه‌های مرزی است. شرایط به‌گونه‌ای است که صادرکنندگان ماهی در استان ما مجبور هستند از مرز مهران صادرات خود را انجام دهند.

دبیرخانه طرح‌های نیمه‌تمام در اتاق ایران تشکیل شود

شهلا عموری، نایب‌رئیس اتاق اهواز نیز با پیشنهاد تشکیل کمیته‌های تخصصی در اتاق ایران برای دسته‌بندی استان‌ها و ارزیابی مشکلات و مزیت‌های این استان‌ها برای برنامه‌ریزی‌های بعدی، ادامه داد: پیشنهاد می‌دهم برای اقدامات موثرتر دبیرخانه طرح‌های نیمه‌تمام و دبیرخانه توسعه زیرساخت‌ها در اتاق ایران تشکیل شود.

او همچنین با طرح درخواست اختصاص یک کرسی از هیات رئیسه اتاق ایران به زنان، ادامه داد: اتاق ایران باید برای استفاده از ظرفیت چهره‌های پیشکسوت خود و تقدیر از آن‌ها برنامه‌ریزی کند.

صفدر پیرمرادی، نایب‌رئیس اتاق اهواز نیز با گله‌مندی از قیمت‌گذاری دستوری و تولید دستوری در صنعت مرغ و تخم‌مرغ، گفت: هزینه‌های تولید بین ۱۰ تا ۱۵ برابر از اردیبهشت ۱۴۰۱ افزایش یافته است و هیچ نوع تسهیلاتی در اختیار تولیدکنندگان گذاشته نشده است.

اتاق بازرگانی ایرانخوزستاندولت سیزدهمرکود اقتصادیسرمایه گذاریقطع برق
Comments (0)
Add Comment