دومین نشست فصلی مدیران شهرداری تهران

به گزارش تاسیسات نیوز، دومین نشست فصلی مدیران شهرداری تهران در سال جدید، بعد از ظهر روز گذشته در سالن اجتماعات برج میلاد برگزار شد.


شهردار تهران در این نشست با بیان اینکه برای ساختن شهر نیاز به اعتماد مردم داریم، گفت: در غیر این صورت مردم برای اداره شهر مشارکت نمی کنند.


سیدمحمد علی افشانی در نشست مدیران شهرداری تهران که مهدی داوری مدیر عامل، محمود قدیری معاون پیشگیری، دکتر کاظم غلامی مهتاج معاون طرح و برنامه و جلال ملکی مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی تهران نیز حضور داشتند، گفت: مردم باید ببینند که منابع به صورت درست، بجا و به موقع طبق اولویت های کارشناسی صرف شده و حیف و میل نمی شود.


سیدمحمد علی افشانی در دومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران در سال جدید مهمترین سرمایه هر سازمان و کشور را منابع انسانی به خصوص نیروی انسانی سالم و کارآمد دانست و گفت: فلسفه ایجاد سازمان ها و نهادها پاسخگویی به نیاز مردم است، بر همین اساس وظایف سازمان ها تعریف شده و متناسب با آن وظایف نیروها مستقر می شوند.


وی افزود: مهمترین کاری که ما می توانیم انجام دهیم، ایجاد رضایت مندی برای شهروندان است. برنامه ای که اعلام کردیم حول دو واژه ارتقای کیفیت زندگی مردم و ایجاد رضایت مندی شهروندان بود.


شهردار تهران با بیان اینکه شاخص ارزیابی برای عملکرد خود و همکارانم میزان رضایت مندی مردم است، تصریح کرد: این شاخص به صورت کاملا دقیق قابل اندازه گیری است و می توان در بازگشت به سازمان و بین مردم آن را ارزیابی کرد.


وی با بیان اینکه در شهرداری تهران به صورت لحظه ای با مردم در تماس هستیم، تصریح کرد: مردم از ما انتظار دارند هزینه ای که پرداخت می کنند، در مقابل خدماتی باشد که دریافت می کنند. اگر میزان هزینه پرداختی با میزان ارائه خدمات متناسب نباشد، اعتماد ایجاد نمی شود.


افشانی تصریح کرد: در شهرداری اولین قدم این است که تلاش کنیم اعتبار سازمانی را بالا ببریم تا وقتی سازمان های دارای فساد را معرفی می کنند، شهرداری در سرلیست قرار نداشته باشد.


به گفته شهردار تهران جمع کثیری از افرادی که در شهرداری خدمت می کنند انسان های سالم و کارآمدی هستند و نباید به خاطر چند نفر در مورد آن ها قضاوت نابجا صورت بگیرد پس باید باید خوش نامی سازمانی را ارتقا دهیم.


به گفته شهردار پایتخت، اگر مردم به کارآمدی شهرداری اعتماد کنند، دیگر نگران کسب درآمد پایدار نخواهیم بود؛ چراکه قطعا مردم این درآمد را در اختیار ما قرار خواهند داد.


وی با اشاره به شعار”شهر زیست پذیر، شهروند مشارکت پذیر” عنوان کرد: بر اساس این شعار برنامه ام را با همفکری صاحبنظران تدوین کرده ام که در آن این جمله فقط یک شعار نیست چون امروز در جامعه جهانی شهر زیست پذیر به عنوان یک موضوع مهم مطرح است.


وی مولفه شهر زیست پذیر را امن بودن، پاک و سرزندگی، حفظ اجتماع محلی، قابل استطاعت، نظام اداره کارآمد، تنوع فرهنگی، حمل و نقل عمومی، فضاهای سبز و باز شهری دانست.


وی ادامه داد: وقتی در مورد محله محوری صحبت می شود منظور این است که باید تمام نواحی و محلات از امکانات شهری برخوردار باشند. شاخص های زیست پذیر باید تعریف شده و قابل اندازه گیری باشند تا قابل مقایسه بوده تا در نهایت در برنامه ریزی ها لحاظ شود.


شهردارتهران در ادامه سخنان خود با اشاره به جابه جایی مدیران گفت: هیچ کس را به خاطر تفکرآتش در شهرداری تهران تغییر نخواهم داد به شرط اینکه سه ویژگی توان انجام ماموریت سازمانی، سلامت و عدم مخالفت با جریانی که امروز در شهرداری حاکم است را داشته باشد. او گفت: در این صورت مبنای رفتارم عدالت و حق خواهد بود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران:


رضایت مندی مردم باید اولویت کاری شهرداری تهران باشد


رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز پیش از سخنرانی شهردار تهران با اشاره به اینکه افزایش رضایتمندی مردم باید به عنوان اولویت کاری شهرداری تهران مورد توجه قرار بگیرد، گفت: در صورت احقاق این موضوع می‌توانیم، بگوییم تحول جدی در شهر ایجاد کرده ایم.


محسن هاشمی دردومین همایش فصلی مدیران شهرداری تهران در سال ۹۷ گفت: امیدواریم شهردار تهران در یک ماه گذشته فرصت آشنایی لازم با شهر را پیدا کرده باشد و وارد تحولات شوند.


وی با تاکید بر لزوم خروج از روزمره گی عنوان کرد: رکود ساخت و ساز و کمبود اعتبارات نباید باعث شود که مدیران شهری دچار روزمرگی شوند. باید به فعالیت ها رونق داده و به جامعه امیدواری بدهیم تا باعث افزایش رضایتمندی شهروندان شود.


رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۹۰۰ هزار پارک حاشیه ای را فرصت مناسب برای کسب درآمد پایدار برای شهر عنوان کرد و گفت: حتی اگر ۱۰۰ هزار پارک حاشیه ای را در نظر بگیریم، درآمد ۴۰۰ میلیارد تومانی دارد که باید به این حوزه‌ها توجه شود.

 

 

 

 

 

انتهای خبر

آتش نشانیتاسیساتشهردارینشست
Comments (0)
Add Comment