دولت چهاردهم از مداخله در بازار مسکن دست بردارد

به گزارش تاسیسات نیوز، نماینده قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی گفت: در بحث ساخت مسکن ظرفیت استفاده از بخش مردمی اقتصاد می‌‌‌‌تواند علاوه بر تحقق رشد اقتصادی بالا و ساخت مسکن، به خانه‌‌‌‌دار شدن مردم نیز کمک کند. بنابراین استفاده از ظرفیت مردم در کنار پرداخت تسهیلات ساخت مسکن باعث جهش مسکن خواهد شد.
علی آذری، نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی در مورد سیاست دولت‌‌‌‌ها برای تامین مسکن، به قدس گفت: بحث مسکن یکی از مسائل مهم کشور است.
مسئله مهم در بحث مسکن و اینکه در این حزوه ضعیف مدیریت شده، این است که اجازه دادیم مسکن از کالای خدماتی تبدیل به کالای سرمایه‌‌‌‌ای شود.

بی‌‌‌‌توجهی به ساخت مسکن مثل ریزش بهمن است
این نماینده مجلس دوازدهم افزود: موضوع مسکن همانند بهمنی است که از کوه جاری می‌‌‌‌شود و در ادامه ملحقاتی دارد و سنگین می‌‌‌‌شود و در صورت عدم تداوم ساخت مسکن در کشور آثار بدی برای رفاه خانوارها به دنبال دارد.
بی‌‌‌‌توجهی به ساخت مسکن مثل بهمن است که ریزش می‌‌‌‌کند و ما باید برای بحث مسکن، زمین، تامین مالی، مصالح و انرژی لازم را تهیه و از ظرفیت مردم برای ساخت استفاده کنیم.
آذری همچنین اظهار کرد: دولت سیزدهم وعده تامین ۴ میلیون مسکن داده است، مجلس هم بحث قانون‌‌‌‌گذاری را  که ریل‌‌‌‌گذاری برای بحث ساخت مسکن است، انجام داد و قانون جهش تولید مسکن را تصویب کرد.
​​​​​​​
استفاده از ظرفیت مردم و پرداخت تسهیلات ساخت
نماینده مردم قوچان و فاروج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قطعا در بحث ساخت مسکن ظرفیت استفاده از بخش مردمی اقتصاد می‌‌‌‌تواند علاوه بر تحقق رشد اقتصادی بالا و ساخت مسکن، به خانه‌‌‌‌دار شدن مردم نیز کمک کند. بنابراین استفاده از ظرفیت مردم در کنار پرداخت تسهیلات ساخت مسکن، باعث جهش مسکن خواهد شد.
وی با بیان اینکه سرمایه‌‌‌‌گذارانی هستند که قادر به انبوه‌‌‌‌سازی با نیت خدمت در بخش مسکن هستند، گفت: در روستاها می-توانید زمین با تسهیلات راحت و ارزان در اختیار مردم بگذارید و از مشارکت مردم استفاده کنید و مشکل مسکن را حل کنید، اما در شهرهای بزرگ باید برنامه دیگری برای مسکن داشته باشیم.

دولت جدید تصدی‌‌‌‌گری مسکن را به حداقل برساند
آذری ادامه داد: در شهرهای بزرگ باید مسکن‌‌‌‌های خالی را به ویژه در حوزه اخذ مالیات از خانه‌های خالی، به سمت و سوی اصلاح و کنترل قیمت مسکن و قرار گرفتن این خانه‌های خالی در اختیار مردم ببریم.
این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: دولت باید در شهرهای بزرگ با اعتماد به مردم با عرضه زمین و پرداخت تسهیلات مسیر حضور مردم در نهضت ملی مسکن را فراهم کند.
وی تاکید کرد: دولت بعدی باید مانند دولت شهید رئیسی در حوزه مسکن واقعا تصدی‌‌‌‌گری را به حداقل برساند، به سمت تسهیل شرایط ساخت مسکن و پرداخت تسهیلات ساخت مسکن به مردم برود و در این صورت با اتخاذ این سیاست مشکل مسکن حل می‌‌‌‌شود.

بازار مسکن و دولت آیندهدولت چهاردهموعده تامین 4 میلیون مسکن
Comments (0)
Add Comment