دنور، نخستین جامعه دوستدار منابع خورشیدی

در جریان اجرای یک پروژه جدید شهر دنور (Denver)، نخستین جامعه دوستدار منابع خورشیدی معرفی شد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، در همین راستا به مایکل بی. هانکوک (Michael B. Hancock) – شهردار دنور – نیز به پاس انجام اقدامات پیشتاز در جهت تولید سریع‌تر انرژی خورشیدی و فراهم‌سازی آسان‌ و ارزان آن برای سکنه، نشان طلایی اهدا شد.

هانکوک در این باره گفت: «ما مفتخریم که توانستیم نخستین جامعه‌ای معرفی شویم که اقداماتی انجام دادیم که شهرمان دوست دار انرژی خورشیدی معرفی شود. به اعتقاد ما انرژی خورشیدی در آینده جامعه‌مان نقشی مهم و کلیدی ایفا خواهد کرد و امید می‌رود این پیروزی ما را از مزایای توسعه اقتصادی و محیطی گسترده‌ای بهره‌مند سازد. انجمن دوستدار انرژی خورشیدی (Solar Friendly Communities) یکی از 22 تیم حاضر در سرتاسر ایالات متحده محسوب می‌شود که بر پایه طرح ابتکاری SunShot وزارت انرژی آمریکا، امتیاز Rooftop Solar Challenge را ارایه می‌دهد. این برنامه یک اقدام جمعی از سوی موسسه راکی ماونتین (Rocky Mountain)، انجمن آمریکایی انرژی خورشیدی (American Solar Energy Society)، شهر و استان دنور، استان بولدر (Boulder) و شهرهای فورت کولینز (Collins) و گولدن (Goldem) با سردمداری انجمن صنایع انرژی خورشیدی کلورادوست (Colorado Solar Energy Industries Association). به گفته ربکا کانتول (Rebecca Cantwell)، مدیر ارشد این برنامه، دنور می‌تواند یک الگوی برجسته از شهر بزرگی باشد که قادر است شرایط را برای نصابان سیستم‌های خورشیدی و ادامه فعالیت‌شان در این عرصه تسهیل کند. او در ادامه می‌افزاید: «ارایه مجوز، انجام بازرسی‌ها و اقدامات آموزشی می‌تواند به معنای هزینه پایین‌تر برای مصرف‌کنندگان و ایجاد جوی بهتر برای بهره‌برداری از انرژی خورشیدی باشد.»

الزامات اعطای مجوز و بازرسی سیستم‌های خورشیدی در بیش از 200 شهر، 64 استان و 65 تمرکز خدمات شهری ایالت کلورادو به طور قابل‌ملاحظه‌ای متفاوت هستند. از این رو در این برنامه به دولت‌های محلی کمک می‌شود گزینه‌هایی پیش روی جوامع مختلف قرار دهند تا بتوانند از طریق آن‌ها در زمان و هزینه‌ها صرفه‌جویی کنند و در عین حال نیز به نیازهای منحصر به فرد هر جامعه احترام گذاشته شود. در همین راستا گزارش‌ها حاکی از آن است که هزینه لوازم سخت‌افزاری سیستم‌های خورشیدی پشت‌بامی در عرض تنها 3 سال، 70 درصد کاهش داشته است. اما از هزینه‌های نرم‌افزاری از جمله کسب مجوز، نصب، تنظیمات و سایر هزینه‌های مربوطه کم نشده و بیش از 40 درصد از کل هزینه این سیستم‌ها به این هزینه‌ها اختصاص دارد. نیل لوری (Neal Lurie)، مدیر اجرایی انجمن صنایع انرژی خورشیدی کلورادو، نیز در این باره می‌گوید: «امید می‌رود سایر جوامع در کلورادو و هر نقطه دیگری در این ایالت بتوانند اهمیت چنین اقدامات نسبتا ساده و در عین حال خوبی را دریابند چراکه در این شرایط زندگی برای مقامات و مشتریان شهرها و همچنین نصابان سیستم‌های خورشیدی آسان‌تر خواهد شد. به بیان دیگر هرچه این فرآیند شفاف‌تر و استانداردتر گردد، بهتر می‌توان افزایش سریع تقاضا برای انرژی خورشیدی را پاسخگو بود.»

پایان پیام/.

 

 

 

 

Comments (0)
Add Comment