دعوت وزیر از خصوصی‌ها

به گزارش تاسیسات نیوز، زنگنه به حمایت دولت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در این صنعت اشاره و تصریح کرد: پیشنهاد می‌کنم هر سرمایه‌گذار صنعت پتروشیمی، پیش از هر اقدامی بازدیدی از منطقه عسلویه و بندر امام داشته باشد تا با نگاهی اجمالی آنچه که در ١٥ و ٢٠ سال اخیر حادث شده را ببیند و یک جمع‌بندی از این صنعت و توانمندی ایران به دست بیاورد.





وزیر نفت معافیت‌های مالی دراز مدت را از مزایای صنعت پتروشیمی دانست و افزود: در آینده دولت به چند نکته توجه دارد که یکی از آنها اشتغال است، البته هر بخشی به اندازه خود باید برای ایجاد اشتغال تلاش کند؛ منظور من اشتغال واقعی است نه اشتغال تحت فشار.





وی با اشاره به اینکه دولت اعتقاد به گسترش مالکیت عمومی در حوزه پتروشیمی دارد، گفت: باید ابزارهایی بیش از بورس و سهام ایجاد شده و به سرمایه‌گذاران و شرکت‌های داخلی توجه شود.





وزیر نفت توسعه فناوری گاز طبیعی به انواع اولفین‌ها را از دیگر سیاست‌های وزارت نفت در این دولت دانست و گفت: ایجاد این واحدها با وجود تلاش‌های بسیار دراین ٤ سال، به دلیل تحریم‌ها در ایران میسر نشد اما در سیاست‌های دولت وجود دارد و حمایت و تشویق می‌شود زیرا ایران وسیع‌ترین شبکه‌های گازرسانی را در جهان دارد و تخفیف حدود ٢٠ درصد برای این واحدها در نظر گرفته شده است.





زنگنه با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری‌های بسیاری در زنجیره پایین دستی پتروشیمی شده است، گفت: ظرفیت تولید ١٣ میلیون تن اتان و ١٣ تا ١٤ میلیون تن بوتان و پروپان از پارس جنوبی و بیش از ١٠ میلیون تن ان‌جی‌ال همه از شرایط مناسبی است که برای سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی و فاینانس در کشور قابل انجام است.








انتهای خبر

بخش خصوصیتاسیساتسیاست گذاریوزارت نفت
Comments (0)
Add Comment