دستاوردی نو از متخصصان داخلی در ساخت لوله های جداره چاه های نفت و گاز

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز از موفقیت متخصصان این شرکت در تولید لوله های کیسینگ جداره چاه های نفت و گاز برای نخستین بار در کشور خبر داد.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز،  عبدالحسین بساق زاده  گفت: پیشتر، این لوله ها تحت لیسانس کشورهای ژاپن و آلمان بوده که با تلاش شبانه روزی متخصصان و کارشناسان ایرانی بومی سازی شده است.

 

وی اضافه کرد: با توجه به توان لوله سازی اهواز پس از مذاکره و پژوهش های علمی و نیز اقناع شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب، نخستین بار لوله های کیسنیگ جداره چاه به تازگی در یکی از چاه های نفتی واقع در محدوده فعالیت شرکت به کار گرفته شد.

 

بساق زاده افزود: آزمایش های لازم در بکارگیری این لوله ها انجام و هم اینک لوله سازی اهواز در مرحله انعقاد قرار داد با شرکت طرف قرارداد برای ساخت و تحویل 180شاخه از این نوع لوله است.

 

وی به ایرنا گفت: تاکنون سه قرارداد تولید این لوله ها با شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب و شرکت ملی حفاری ایران منعقد شده است.

 

بساق زاده اظهار کرد: بر اساس این پروژه ها قرار است 120شاخه از لوله های مزبور در سایز 30اینچ و 180شاخه دیگر با همین سایز به ترتیب برای شرکت ملی حفاری و مناطق نفتخیز جنوب ساخته شود.

 

مدیرعامل شرکت لوله سازی اهواز در عین حال از انعقاد قرارداد این شرکت با فولاد اکسین برای ساخت و تحویل 280کیلومتر لوله 42 و 48 اینچ برای مناطق نفتخیز جنوب خبر داد و افزود: در چارچوب این پروژه که در مرحله انعقاد قرار داد قرار دارد فولاد اکسین برنامه ریزی و 10ورق به صورت آزمایشی تولید و به لوله سازی اهواز تحویل داده است.

 

وی افزود: قرارداد دیگری بین لوله سازی و مناطق نفت مرکزی منعقد شده که بر اساس آن قرار است در طول سه سال 30کیلومتر لوله 16 اینچ استکی و هفت کیلومتر دیگر لوله 42اینچ توسط لوله سازی ساخته و تحویل آن شرکت شود.

 

بساق زاده در عین حال از انعقاد قرارداد اجرای دو پروژه با شرکت ملی گاز ایران برای ساخت لوله های 42 و 40اینچ ویژه انتقال گاز شیرین به طول مجموع 77کیلومتر خبر داد.

 

شرکت لوله سازی اهواز با مجموع ظرفیت افزون بر دو میلیون تن، انواع لوله های مورد نیاز صنایع نفت، گاز و آبرسانی را تولید می کند.

 

این شرکت از سال 1346 فعالیت خود را آغاز کرده است.

 

لوله سازی اهواز انواع لوله های فولادی ترش و غیر ترش جوش مستقیم به روش های HFW از سایز شش تا 24اینچ، SAWL از سایز 24 تا 56 اینچ و SAWH از سایز 24 تا 100اینچ برای مصارف نفت، گاز و آبرسانی را تولید می کند.

 

همچنین این شرکت قادر است لوله های دو تا 56اینچ را در کارخانه های پوشش پلی اتیلن سه لایه گرم خود بر اساس استاندارد DIN30670 و استانداردهای شرکت ملی گاز ایران به صورت پوشش خارجی و نیز لوله های فولادی را از سایز 20 تا 56اینچ برای پوشش داخلی اپوکسی تولید کند

پایان پیام/.

 

 

 

نظام مهندسی،مهندس، مکانیک، آموزشگاه، کتاب، تاسیسات،ساختمان، کاشانه، کارگران، طرح،
Comments (0)
Add Comment