دستاوردهای بشری در مقوله طراحی و مهندسی

به گزارش تاسیسات نیوز به نقل از روابط عمومی شورای مرکزی، مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان در سومین همایش ملی ساختمان پایدار، مصرف بهینه انرژی که روز دوشنبه 20آذرماه جاری در محل مرکز تحقیقات راه مسکن وشهرسازی برگزار گردید با بیان اینکه زمانی در شهرهای تاریخی ما مصرف انرژی مفهوم داشت، گفت: این مقوله در تاروپود شهرها عجین شده بود به طور مثال در شهر یزد بادگیرها و قنات‌ها بدون آسیب به محیط‌زیست نیازمندی‌های شهروندان را برطرف می‌کرد اما در حال حاضر در این شهرها از جمله یزد دچار بی‌هویتی در ساخت‌وساز شده و 80 درصد ساخت‌وسازها بدون اخذ پروانه ساخت اجرایی می‌شود.


وی با بیان اینکه مسئله بزرگ در مصرف انرژی ناشی از این است که ما بحران مصرف انرژی را هنوز باور نداریم، خاطرنشان کرد: گذشتگان ما بهینه‌سازی مصرف انرژی را با تمام وجود لمس کرده و در این خصوص به باور قلبی رسیده‌اند.

 

مانی‌فر گفت: زمانی که ما در کشورمان مقوله نفت را نداشتم ساختمان‌های ارزشمند ساخته اما در حال حاضر با وجود صنعت نفت به یادگاری‌نویس‌های ساختمان‌های ارزشمند مبدل شدیم.

 

مدیرکل دفتر مقررات ملی ساختمان با بیان اینکه دستاوردهای بشری در مقوله طراحی و مهندسی باعث ایجاد هم‌افزایی‌های مطلوبی در ساخت‌وساز شده است، گفت: در این خصوص ما باید از تکنولوژی‌های پیشرفته استفاده کنیم تا بتوانیم در بهینه‌سازی سوخت روند کاهشی داشته باشیم.

 

مهندس مانی فر با بیان اینکه باید استفاده از نرم‌افزار و دستاوردها در دستور کار قرار بگیرد گفت: امیدوارم این همایش بتواند رویکرد مطلوبی در کاهش مصرف سوخت داشته باشد.

 

 

 

 

 

 

انتهای خبر

تاسیساتطراحیمهندسیهمایش
Comments (0)
Add Comment