دریافت شناسنامه فنی ملکی ساختمان برای نخستین بار در گیلان الزامی شد

عضوشورای مرکزی نظام مهندسی ساختمان کشور و رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان از الزامی شدن دریافت شناسنامه فنی ملکی برای ساختمان های بیش ازشش طبقه برای نخستین بار از مهرماه سال جاری در استان خبر داد .

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز، ˈ هادی الماسی ˈ روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی استان اظهار کرد : تمامی اطلاعات مربوط به فندانسیون ، اسکلت ، دیوارها ، استاندارد ها ، طراح ، ناظر ، پروانه ساخت و تاسیسات ساختمان در این شناسنامه ها از ابتدای ساخت تا پایان کار ثبت می شود .

 

وی با بیان اینکه شناسنامه صادر شده در پایان کار به سند ساختمان الصاق می شود ، افزود : این شناسنامه پاسخگوی سوالات خریدار از ویژگی های فنی ساختمان است .

 

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان این انتظار وجود دارد تا از ابتدای سال آینده دریافت شناسنامه فنی ساختمان برای تمامی ساختمان ها در استان الزامی شود .

 

الماسی در ادامه سخنان خود از مذاکرات انجام شده با شورا و شهرداری کلانشهر رشت برای امضای تفاهم نامه صدور پروانه ساخت توسط این سازمان خبرداد .

 

وی ادامه داد : سازمان نظام مهندسی ساختمان با 550 دفتر فنی فعال در استان آمادگی ارائه کلیه خدمات فنی ، نظارتی و صدور پروانه ساختمانی را در استان دارد .

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان واگذاری امور دولتی به بخش خصوصی بر اساس اصل 44 قانون اساسی و ارائه خدمات بهتر به مردم را از مهمترین نتایج این همکاری مشترک عنوان کرد .

 

الماسی در بخش دیگری از سخنان خود ساماندهی فعالیت مهندسان در هفت رشته عمران ، معماری ، شهرسازی ، نقشه برداری ، برق ، مکانیک و ترافیک را از مهمترین وظایف سازمان نظام مهندسی ساختمان عنوان کرد .

 

وی با بیان اینکه این سازمان به صورت هیات مدیره اداره می شود خاطر نشان کرد : اعضای هیات مدیره هر سه سال یکبار با رای اعضا انتخاب می شوند .

 

الماسی نظارت بر کلیه ساخت و سازهای شهری و روستایی و ساختمان های کمتر وبیشتر از دوسقف را از مهمترین وظایف اعضای این سازمان عنوان کرد .

 

وی خاطر نشان کرد : نقشه های ساختمانی پیش از دریافت مجوز شهرداری توسط دو تا هفت مهندس بررسی و در صورت برخورداری از شرایط لازم برای دریافت پروانه تایید می شود .

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان کنترل و نظارت بر اجرای مقررات ملی در ساختمان ها را از دیگر وظایف این سازمان ذکر کرد .

 

الماسی وضعیت ساخت و سازها در استان را از نظر فنی مناسب توصیف و تصریح کرد : این وضعیت از نظر رعایت مقررات ملی اگرچه ایده آل نیست اما مناسب است .

 

وی ارتقای سطح فنی ساخت و سازها را نیازمند کنترل بیشتر از سوی مهندسان عنوان کرد و گفت : این سازمان 10 نماینده در فرمانداری های استان دارد که تصمیم بر این است تا شش نماینده دیگر به این تعداد افزوده شود .

 

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان بابیان اینکه 250 مهندس ناظر بر فعالیت مهندسان این سازمان نظارت دارند ادامه داد : در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب در شورای انتظامی پیگیری و نسبت به محکومیت فرد خاطی اقدام می شود .

 

الماسی در بخش دیگری از سخنانش کنترل و نظارت بر طراحی ساختمان را ازدیگر اقدامات این سازمان معرفی و تصریح کرد : این اقدام در افزایش نظارت برساخت و سازهای اثرگذار است .

 

به گفته رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان گیلان 15 هزار مهندس دارای پروانه اشتغال در این سازمان عضویت دارند

پایان پیام/.

 

 

 

چیلر،تراکمی، جذبی،نیروگاه، نظام ، گاز، مخزن، نفت،
Comments (0)
Add Comment