خواب زمستانی دفتر مقررات ملی ساختمان

در آستانه برگزاری همایش ملی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان، دفتر امور مقررات ملی که مجری ذیربط این همایش است، به کلی از این همایش کناره گیری کرده است.

 

 

 

 

به گزارش تاسیسات نیوز این دفتر که می بایست یکی از متولیان اصلی همایش ملی شناسنامه فنی و ملکی ساختمان بوده و از طرف دولت نیز حضور رسمی داشته باشد، به کلی از این اقدام کناره گیری و تاکنون نیز اعلام آمادگی برای حضور در این همایش نکرده است.

 

  یکی دیگر از وظایف اصلی دفتر امور مقررات ملی ساختمان برگزاری آزمون  “ورود به حرفه مهندسان” در دو نوبت شهریور و اسفند ماه است که متاسفانه امسال، نوبت برگزاری آزمون شهریور ماه به آذر تغییر یافته است و حال برگزاری مرحله دوم این آزمون در اسفند ماه نیز در هاله ای از ابهام به سر می برد.

 

به گزارش صما، با توجه به روی کار آمدن دولت یازدهم و خانه تکانی که در تمام وزارتخانه ها و ارگان ها انجام گرفته است، امید می رود نوبت خانه تکانی به دفتر امور مقررات ملی ساختمان نیز برسد. چراکه دفتر امور مقررات ملی ساختمان از این پتانسیل برخوردار است که توان علمی وزارت راه و شهرسازی را بالا برده و در راستای تحقق اهداف این وزارتخانه می تواند سهم بسزایی داشته باشد.

 

گفتنی است که آخرین همایش های برگزار شده توسط دفتر امور مقررات ملی ساختمان، مربوط به سال 90 است. این دفتر دارای معاونت هایی چون معاونت صنعتی سازی و فناوری های نوین، معاونت نظارت و کنترل ساختمان و غیره است، اما با وجود این زیرمجموعه ها، متاسفانه دفتر امور مقررات ملی از کارآیی لازم برخوردار نیست و با توجه به اینکه ده ها سال از تدوین قانون مقررات ملی می گذرد و بارها زیرنظر کارشناسان ذی صلاح نیز اصلاحاتی بر این قانون صورت گرفته است ،اما متاسفانه هنوز این قانون از کارآیی لازم برخوردار نیست.

 

همان گونه که از نام مقررات ملی ساختمان پیداست، این سازمان مجموعه ای از مقررات و ضوابط فنی الزام آور است که رعایت آنها می تواند ضامن کیفیت ساختمان و سلامت جامعه تلقی شود. اما با وجود این سازمان و قوانین موجود آن، باز هم شاهد کم کاری و بعضا غفلت از سوی سازمان هستیم.

 

پایان پیام/

 

 

 

مقررات ملی ساختمان
Comments (0)
Add Comment