خروج پرونده خانه دار شدن کارگران در هفته کارگر!

تاسیسات نیوز/مهری بهزادپور: نامگذاری هر یک از روزها و هفته ها با عنوانی ویژه، موجب می شود که پرونده گردو خاک گرفته بسیاری از مشکلات، به ویژه مشکلات گروه های محروم تر روی میز مسئولان قرار گیرد و رسانه ها داد سخن از مشکلات آنها دهند.
«کارگران» بی شک، زحمتکش ترین اقشار جامعه هستند که سازه های زندگی بسیار را بر دوش «بی خانمان» خود حمل می کنند و با حسرت به قله کوهی نگاه می کنند که مسئولان وعده واگذاری زمینی را به آنها داده اند.
افزایش عجیب و غریب زمین، در کنار دیگر افزایش قیمت اقلام دیگر در کشور، چنان نفس گیر است، که آرزوی خانه دار شدن را نه تنها برای «کارگران» که برای بسیار از گروه های کارمندی و حتی گروه های با سطح درآمد متوسط نیز غیرممکن ساخته است.
البته پدیده «خانه های خالی» با وجود معضل بی خانمانی و افزایش اجاره خانه و قیمتهای سر به فلک کشیده، مقوله ای به شمار می آید که تا کنون راهکارهای مختلفی از سوی کارشناسان و نمایندگان مجلس و دولت ارائه شده، اما تا کنون به سرانجامی مطلوب نرسیده است.
نامگذاری هر یک از روزها و هفته ها با عنوانی ویژه، موجب می شود که پرونده گردو خاک گرفته بسیاری از مشکلات، به ویژه مشکلات گروه های محروم تر روی میز مسئولان قرار گیرد و رسانه ها داد سخن از مشکلات آنها دهند.
شاید برخی مواقع به تصویب قانونی و وعده ای از سوی مسئولان نیز ختم شود، اما اجرا شدن بسیاری از مواقع با پشتوانه ها های خالی از «اجرا» مواجه می شوند و باز سر از بایگانی در می آورند.
«مسکن کارگران» نیز از جمله این گروه مشکلات هستند. علی اصلانی، رئیس شورای اسلامی کار استان البرز خانه دار شدن کارگران و کارمندان را دست نیافتنی تر از سابق می داندو می گوید:
گروه های با درآمد کمتر با توجه به افزایش قیمت های جدید مسکن، شاید دیده به مسکن اجتماعی دوخته اند . واگذاری زمین ارزان، وام ارزان قیمت از جمله شاخص هایی است که شاید با کمک آنها گروه «کارگران» بتوانند خانه دار شوند. درغیر اینصورت پروسه خانه دار شدن کارگران سالهای طولانی به زمان نیاز احتیاج خواهد داشت.
به گفته اصلانی مکان نمایی زمین واگذار شده برای ساخت مسکن کارگران هم از جمله مسائل مهمی به شمار می آید که سرعت ساخت و ساز مسکن برای این گروه را افزایش می دهد و تسهیلات لازم را سریعتر در اختیار آنها قرار می دهد.
 به گفته رئیس کانون شورای اسلامی کار البرد، واگذاری مسکن به شکل ۹۹ ساله به کارگران از طریق تشکیل تعاونی های مسکن به آنها، یکی دیگر از راهکارهایی است که می تواند کارگران صاحبخانه کند.
وی ابراز امیدواری کرد، با اهتمام مسئولین کارگران با در نظر گرفتن شرایط این گروه زحمتکش ، نیز مالک خانه شوند، چرا که با توجه به حقوق ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار تومانی فقط رویای خانه دار شدن برای آنها باقی خواهد ماند.
آتش سوزی در ساختمانخانه سازی کارگرانمسکنمسکن کارگریهفته کارگر
Comments (0)
Add Comment